Po třech letech modernizací, posilování logistiky a budování sítě obchodních partnerů byl podnik připraven na transformaci v akciovou společnost. V roce 1996 došlo k převedení aktivit firmy SP Vrachos na nově založenou akciovku společnost Santa Nápoje Krnov. Tento rok je také považován za oficiální vznik společnosti Kofola, jak ji známe dnes, i když tehdy ještě pod jiným názvem. Následovalo rozšíření výrobního programu o stáčení sirupů do skleněných vratných lahví. Nově vzniklá společnost se brzy začala profilovat jako přední český výrobce a distributor nealkoholických nápojů, sirupů a koncentrátů. Na nové výrobní lince byla zahájena produkce nápojů pod značkou Joe's . Krnovský výrobní závod byl v roce 1997 přemístěn ze sodovkárny na Šmeralově ulici do zakoupeného areálu u řeky, kde měl možnost dalšího rozšiřování. Byla také založena dceřiná dopravní společnost Santa – trans. V roce 1998 společnost vstoupila na slovenský trh založením dceřiné distribuční společnosti Santa nápoje Slovakia. V roce 1999 spatřila světlo světa další nová značka pro konzumní sirupy a nápoje s názvem Jupí.

V roce 2000 spojila firma poprvé svůj výrobní program s nápojem Kofola, když s opavskou farmaceutickou společností Ivax, tehdejším vlastníkem značky, uzavřela licenční smlouvu.

Mezi nejvýznamnější rozhodnutí roku 2001 patří koupě ochranné známky Top Topic a znovuuvedení tohoto tradičního nápoje s hroznovou šťávou na český a slovenský trh. Na trh byl uveden nápoj pro děti Jupík a naopak byla ukončena výroba limonády Joe‘s. Společnost zahájila výstavbu výrobního závodu na Slovensku v Rajecké Lesné. Rozhodující pro výběr lokality byl vysoce kvalitní zdroj vody v Rajecké dolině.

Rok 2002 byl rokem expanzí, strategických investic a organizačních změn. Došlo k založení dceřiné společnosti Santa Drinks na Slovensku. Skutečným milníkem v celé historii firmy se stala koupě ochranné známky a současně původní receptury tradičního nápoje Kofola od společnosti Ivax za 215 milionů korun. Obchodní jméno společnosti v České republice a dceřiné společnosti na Slovensku je změněno na Kofola, a. s. V roce 2003 byly na trh uvedeny džusy s názvem Snipp a společnost Kofola založila dceřinou společnost v Polsku. Jedná se o největší českou investici v Polsku. Rok na to i v Maďarsku, čímž završila plánovanou expanzi do všech zemí Visegrádské čtyřky. K českému a slovenskému výrobnímu závodu se rozběhla výroba i v polském Kutnu u Lodže. Novinkou byl vstup na trh balených vod s pramenitou vodou Rajec. V roce 2005 firma vrátila na český a slovenský trh nápoj Chito Tonic.

V roce 2006 čekala Kofolu dvě velká stěhování. Z Krnova se do Ostravy přemístil holding společnosti a do Prahy zamířil český marketing a obchod. Další novinkou je koupě české nápojářské společnosti Klimo. Letos akcionáři společnosti Kofola Holding, a.s., a polské nápojářské trojky Hoop S. A. uzavřeli vstupní dohodu o sloučení obou firem.

 

Kofola výhrala cenu Effie za svou reklamu Nudapláž

PRAHA – Firma Kofola se letos poprvé probojovala do žebříčku sta obdivovaných firem České republiky a hned obsadila osmé místo. Na její image mají velký podíl televizní reklamy na kofolu a rajec, které zaznamenaly velký divácký úspěch.

Doslova hitem se stal televizní spot nudapláž. Kofola s ním loni vyhrála prestižní cenu Effie za nejefektivnější reklamu v České republice. Zlatou cenu v kategorii rychloobrátkového zboží získala reklamní kampaň na točenou Kofolu s Naďou a Ondrou na nudapláži, která vrcholí otázkou Dáš mi napít? Soutěž Effie pořádá Asociace komunikačních agentur (AKA). V jubilejním desátém ročníku se vybíralo z kampaní, které proběhly v letech 2005 a 2006. Šlo o 73 kampaní přihlášených jednadvaceti reklamními agenturami. Soutěžilo se ve čtyřech kategoriích: rychloobrátkové zboží, zboží dlouhodobé spotřeby, služby a sociální a ekologický marketing. Kofola výhrala v kategorii s největší konkurencí, protože do oblasti s rychloobrátkovým zbožím jde tradičně nejvíce peněz určených pro reklamu.

„Effie je zkratka slova efficiency neboli efektivnost, která označuje soutěžení o nejefektivnější reklamu. Porota rozhoduje podle měřitelných výsledků kampaní, cení jejich účinnost a úspornost. Na kreativní práci se oceňuje účelnost a cílevědomost, s níž slouží stanovené strategii. Podle mezinárodního průzkumu reklamy GWA je Effie nejprestižnější soutěží v oblasti komerčních komunikací,“ popsala podstatu soutěže Andrea Maršáková z poradenské společnosti Hauska.

Effie není první významnou cenou, která souvisí s propagací nápojů Kofola. Například na Slovensku získal Národní cenu za design designér Martin Turzík, který pro kofolu zpracoval kompletní identitu pramenité vody Rajec. Série tiskových inzerátů na dětské nápoje Jupík byly oceněny Duhovými kuličkami, což jsou ceny za nejlepší reklamu, zaměřenou na děti a mládež, udělované každoročně na filmovém festivalu ve Zlíně. Společnost Kofola se loni mohla těšit i z dalšího úspěchu, kterým je Zlatý dukát - ocenění nejlepšího dodavatele v ČR, které uděluje časopis Moderní obchod ve spolupráci s odbornou porotou. Dětský nápoj Jupík získal ocenění v kategorii Etikety, uzávěry a další pomocné obalové prostředky ve dvanáctém ročníku národní soutěže Obal roku 2006 .

Letos se nápoj Kofola po čtyřech letech dočkal nového designu. Spotřebitelům byl představen nový produkt Rajec bylinka – přírodní pramenitá voda obohacená o bylinné výtažky z meduňky nebo mateřídoušky. Společnost Kofola uzavřela smlouvu o čtyřletém oficiálním partnerství s Českým atletickým svazem. Jupík, nejoblíbenější značka mezi dětskými produkty, se rozhodl pro zásadní inovaci.