To, že se v oblasti železniční dopravy něco děje, potvrdil Novojičínskému deníku Miroslav Novák, náměstek hejtmana Moravskoslezského kraje pro dopravu. „Správa železniční dopravní cesty připravila materiál pro ministerstvo dopravy, ve kterém jsou ke zvážení návrhy na zrušení tratí s ročním výnosem do jednoho milionu korun.“ sdělil náměstek Novák. Mezi zhruba čtyřmi desítkami tratí v České republice se má jednat mimo jiné také o tratě Nový Jičín – Suchdol nad Odrou a Suchdol nad Odrou – Fulnek. „Očekáváme, že budeme oficiálně vyzváni k vyjádření, ale již nyní jsme sdělili naše stanovisko, že rezolutně nesouhlasíme se zrušením tratě Nový Jičín – Suchdol nad Odrou. Vzhledem ke skutečnosti, že na trati Suchdol nad Odrou – Fulnek je zájem cestujících o tuto trať minimální, jsme ochotni o této diskutovat,“ dodal Novák.

Rušení vlakové osobní přepravy z Fulneku do Suchdolu nad Odrou ale považují za nešťastné obyvatelé i zástupci Fulneku. „Pokud by to chtěli zrušit, bude to hodně špatné. Ten, kdo není motorizovaný, se například o víkendu prakticky nebude mít možnost někam dostat, protože autobusy téměř nejezdí,“ povzdechla si žena středního věku, která si nepřála uvést jméno.

Obavy vyjádřil také místostarosta Fulneku Jaroslav Štekbauer. Ta trať už tady má dlouhodobou tradici. A navíc, i když se to někomu nezdá, řada lidí dojíždí do Fulneku a mnoho lidí zase jezdí směrem na Nový Jičín a Suchdol nad Odrou kvůli práci, které tady ubylo. Určitě uděláme všechno pro to, aby to zůstalo zachováno. S nějakým rušením nebudeme absolutně souhlasit,“ řekl Štekbauer.

Obdobně se k případnému zrušení železniční dopravy staví také Milan Šturm, místostarosta Nového Jičína. Město již přišlo kvůli povodni o železniční trať do Hostašovic, jejíž obnova by stála desítky milionů a vynaložené náklady by byly neefektivní. „Smířili jsme se s tím, že trať do Hostašovic nahradí cyklostezka, ale pokud by mělo být bráno vážně i rušení tratě do Suchdolu nad Odrou, pak to nepřichází v úvahu. Tím krokem by se úplně odřízlo od vlakového spojení nějakých třicet tisíc lidí, což není normální. Za město vyslovuji absolutní a zásadní nesouhlas. Uděláme veškeré kroky, aby k tomu nedošlo. Nejedná se jen o pracující, ale také o studenty, kteří jezdí do škol do Čech a jiných částí republiky,“ uvedl Šturm.

Pozdější vyjádření Jakuba Ptačinského z tiskového odboru ministerstva dopravy pro Novojičínský deník již tak jednoznačně o absolutním rušení tratí nehovoří. „České dráhy a Správa železniční dopravní cesty vypracovaly seznam tratí a spojů, který bude sloužit jako podklad pro jednání s kraji pro efektivizaci objednávek krajů. Budeme znát názor krajů na téma využívané a nevyužívané spoje, aby měly kraje šanci nějakým způsobem promluvit do objednávky a aby mohly říci, zda ten či onen spoj má na základě přepravní kapacity pro ten region cenu či ne,“ vyjádřil se Ptačinský a připomněl, že již předešlý ministr dopravy Gustáv Slamečka chtěl nahradit některé železniční spoje integrovanou dopravou tak, aby objednávky byly efektivní a kraje do toho mohly mluvit. „Jsou to podklady pro jednání s kraji. Nejde o to, že by se někde hned rušily tratě a trhaly koleje. To, že zrušíme jeden vlak, neznamená, že tam přestanou vlaky jezdit úplně. Jde hlavně o to, aby kraje neplatily za něco, co je využíváno minimálně nebo zčásti, a dá se to vyřešit jinak – efektivněji,“ uzavřel Ptačinský.