Společně s ostatními městy patřícími do turistické destinace Lašské brány, tedy Štramberkem, Příborem a Hukvaldy, všem přítomným město představilo nejen své propagační materiály, krajovou specialitu štramberské uši či další regionální pochutiny, ale zejména novinku, interaktivního průvodce.

Toho si mohou turisté stáhnout přímo do svých mobilních telefonů a snadněji a přehledněji se ve městech a okolí Lašské brány orientovat. „Aplikace nabízí informace o pamětihodnostech, technických i přírodních atraktivitách, otvíracích dobách, možnostech ubytování, stravování či kulturního a sportovního vyžití. V podstatě bychom letos na stánku nemuseli nabízet žádné tištěné materiály, neboť v novém mobilním průvodci naleznou zájemci vše, co Lašská brána Beskyd nabízí,“ uvedl s nadsázkou manažer této turistické destinace Lukáš Filip s tím, že aplikaci lze stáhnout i do běžného mobilu podporujícího funkci bluetooth.

Přestože je poznávání krás a zajímavostí regionu prostřednictvím telefonu lákavou novinkou, klasické turistické brožurky, mapky a průvodci na stánku Lašské brány nechyběly.

Zejména na nejmladší návštěvníky čekalo na stánku překvapení v podobě zajímavé knížky. „Další novinkou, kterou jsme v Brně představili, je publikace Tajemství Lašské brány. Tou čtenáře provází zvídavý skřítek Lašánek, s nímž poznávají region, odhalují různá tajemství a zároveň si hrají. Publikace je určena především dětem, nicméně důležité informace v ní naleznou i jejich rodiče,“ upřesnil Lukáš Filip.