„U nákupu zboží ze zahraničí je zapotřebí počítat také se zaplacením cla, pokud se jedná o prodejce například z USA anebo jiné země mimo EU. Mnozí lidé se samozřejmě stále obávají nákupů přes internet a vyhovuje jim spíše kamenný obchod, kde vám zboží prodavač předvede, nebo třeba oblečení a obuv si můžete vyzkoušet a pak se teprve rozhodnout, zdali si věc opravdu koupíte. U internetového nakupování některé tyto záležitosti možné nejsou. Vše včetně placení se odehrává virtuálně, a tak je zapotřebí být opatrnější. Spotřebitelé se v rámci internetového nakupování musejí spolehnout jen na fotografie a popis prodávaného zboží. Problém může nastat právě u věcí, které vyžadují vyzkoušení, jako například už zmíněné oděvy, obuv anebo kolečkové brusle,“ uvádí na svých internetových stránkách Sdružení obrany spotřebitelů ČR (SOS).

Jak postupovat v případě, že objednané zboží nevyhovuje? SOS na svých stránkách uvádí, že zákazníci internetových obchodů mohou do čtrnácti dnů od obdržení vrátit zboží zpět prodejci bez udání důvodu. „Stále se ale na nás obracejí zákazníci, kteří v dobré víře zaplatili za objednané zboží, ale věci nedostali. Proto u obchodů, u nichž si spotřebitel není jistý, zda budou opravdu seriózní, je vhodnou formou placení za zboží dobírka. Spotřebitel nedává peníze prodejci předem, ale platí až za reálně dodané zboží. To může navíc v době převzetí zkontrolovat. Některé prohřešky internetových prodejců se prokázaly také v průzkumech, které SOS v uplynulých letech provádělo. Dobrých výsledků dosahovaly internetové obchody naopak v poskytování informací spotřebiteli o jeho zákonném právu odstoupit od smlouvy. V loňském testu bylo také objeveno deset internetových obchodů, které v rozporu se zákonem požadovaly poplatek za neoprávněnou reklamaci. Někteří internetoví prodejci také stále pokulhávají ve správném poskytnutí informací o uplatnění reklamace,“ uvádí dále na svých stránkách SOS.