Proč možná? Jak to u dopravních staveb bývá, jedná se svým objemem o velice lukrativní zakázku, a tak není vyloučeno, že po výběru dodavatele se někdo z neúspěšných kandidátů proti rozhodnutí odvolá. Investor, v tomto případě Ředitelství silnic a dálnic, tak bude muset čekat na finální rozhodnutí. Dříve nemohou pracovní stroje na inkriminovaný úsek vyjet.

„Ředitelství silnic a dálnic ČR obdrželo na základě vypsaného výběrového řízení nabídky na výstavbu dálnice D48 Rybí MÚK Rychaltice. Hodnotící komise, kterou jmenovala vláda ČR, nyní nabídky zhodnotí a vydá doporučující stanovisko," sdělilo ŘSD. Předpokládaná hodnota zakázky je téměř 2,8 miliardy korun a ze sedmi nabídek nejlevnější podalo sdružení firmy Porr a německé Bau, kteří nabídli cenu těsně pod dvě miliardy (všechny uvedené částky jsou bez DPH). V seznamu zájemců nechybí například ani společnost Metrostav, Strabrag nebo Hochtief CZ.

Rozdíl mezi nejnižší a nejvyšší cenou je necelých 400 milionů korun, shodně všichni potencionální dodavatelé nabízejí délku záruční doby na 10 let.

Veřejná zakázka dálnice D48 Rybí Rychaltice se týká jedenácti a půl kilometrového silničního úseku, kde nyní vede čtyřproudová silnice, kterou z části půlí ocelová bezpečnostní svodidla. Dálniční parametry na této komunikaci splňuje pouze příborský obchvat. Miliardová investice počítá s vybudováním 130 tisíc čtverečních ploch vozovek a 147 stavebních objektů.

„Práce by mohly být zahájeny na jaře příštího roku. Konkrétní termín je však závislý na případných námitkách ze strany neúspěšných uchazečů k Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže," uvádí Ředitelství silnic a dálnic.

Podle aktuálního harmonogramu by měl být tento úsek hotový v roce 2021.