Kopřivnice je jediným městem našeho okresu takzvaně přátelským k cyklistům. Toto označení obdrželo město jako řádný člen Asociace měst pro cyklisty, který se pustil do realizace mnoha projektů zaměřených na rozvoj tamní cyklodopravy.
Zatím posledním počinem určeným milovníkům cyklistiky je před pár dny dokončená instalace bezpečných cyklostojanů pro šest desítek jízdních kol.
„Kopřivnice je městem krátkých vzdáleností, kde je cyklistická doprava konkurenceschopná a má velký potenciál. Radnice chce proto dostat co nejvíce lidí z aut na kola a vytvořit jim k tomu odpovídající podmínky," připomněla tisková mluvčí kopřivnické radnice Lucie Petříčková s tím, že v loňském roce bylo dobudováno bezpečné cyklistické propojení centra města, průmyslového parku i všech místních částí, nyní přichází na řadu realizace projektů zaměřených na doplňkovou infrastrukturu.
Na základě podnětů pracovní cykloskupiny byl ve městě před několika dny instalován nový cyklistický mobiliář. „Jedná se o modulové stojany s pevnou konstrukcí a madlem, k nimž lze bezpečně upnout rám jízdního kola. Stojany pro dvaašedesát kol doplní stávající cyklistickou infrastrukturu a zvýší bezpečnost při odstavování kol," popsal novinku kopřivnický cyklokoordinátor Richard Petr a pokračoval: „Většina stojanů byla instalována v centru u pošty, městského úřadu či informačního centra, pět kol bude možné odstavit také u discgolfového hřiště."
Pořízení stojanů vyšlo rozpočet na necelých dvě stě tisíc korun.
Bezpečné stojany lidé zatím především okukují. Jaká bude jejich funkčnost, ukáže začátek jara, kdy většina Kopřivničanů kola vytáhne. „Já osobně jezdím na kole často, do obchodu, k doktorovi. Protože se krade úplně všechno a stojanům na veřejných místech nevěřím, jezdím zatím na dvacet let starém stroji. Uvidíme, jak bude fungovat tohle," ohodnotil nový stojan v centru města pětapadesátiletý Jiří.
Zpopularizovat jízdu na kole po městě se snaží také novojičínská radnice a první výrazné změny chystá již v letošním roce. Veřejnost si například přeje větší počet stojanů. Město vypracovalo takzvaný generel, dokument s řadou projektů na vylepšení podmínek pro milovníky kol. „Vizí je, aby vzdálenosti do pěti kilometrů z jedné čtvrtiny pokryla doprava na kole," řekl místostarosta Pavel Rozbroj.
„Z dotazníkového průzkumu i z ohlasů na veřejných projednáních vyplynulo, že občané nejčastěji požadují obousměrný vjezd na kole i do jednosměrných ulic, více stojanů na kola, prioritně větší bezpečnost ulice Palackého a dobudování napojení nové cyklostezky KOLEJE až do centra města," upřesnila mluvčí radnice Marie Machková.
Zapomenout nemůžeme ani na jiný než městský druh cyklistiky, outdoorové traily, které loni otevřeli na Frenštátsku.