„Tam měl být už dávno, město i Tatra by to měli jen přivítat,“ řekl bývalý starosta a muzejník Jiří Tichánek na adresu prvního člověka zčeské automobilky vsíni slávy.

„Ledwinka je otec tatrovek. Ve své době neměl konkurenci, nejčastěji se poměřoval s Porschem,“ uvedl Martin Janík, znalec historie Tatry. Ledwinka už jako mladík pomáhal stavět první středoevropský automobil Präsident. V roce 1923 předvedl světu dosud platnou geniálně jednoduchou a převratnou novinku - spojení vzduchem chlazeného motoru a centrální nosné roury s výkyvnými polonápravami. Ve třicátých letech minulého století je u zrodu prvních aerodynamických vozů. Za války se stal ředitelem podniku a po válce byl za svůj německý původ souzen a internován ve vězení v Novém Jičíně. Po osvobození v roce 1949 odešel do zahraničí, kde za své nápady sbíral další ceny. V roce 1992 byl Ledwinka plně rehabilitován.

Zpráva o uvedení konstruktéra do síně slávy už doletěla také do kopřivnického Technického muzea značky Tatra. „Je to dobrá zpráva hlavně pro značku,“ naznačil kurátor tatrováckých sbírek Stanislav Monsport stím, že ze strany muzea a automobilky moc podpory ale Ledwinka nedostal. „Spíše měl hlavní slovo Holanďané. Jeden znich, jmenuje se tuším Geesmid, tady jezdí poměrně často,“ prozradil.