Plochodrážní klub v Kopřivnici to dokázal! Několika měsíční úsilí o zachování ploché dráhy v Kopřivnici bylo nakonec úspěšné. Od začátku března, kdy padlo definitivní rozhodnutí o zachování oválu na letním stadionu, bylo pro vedení AK Plochá dráha Kopřivnice velmi hektické.

„Nejdříve nás čekala série jednání s radnicí o smlouvě na užívání letního stadionu, pak další jednání se sponzory a firmami ohledně rekonstrukce dráhy. A pak tisíce hodin brigádnické práce na ovále," připomněl předseda kopřivnického klubu Martin Hyvnar.

Vedení klubu, společně s dobrovolníky, kterých bývalo i kolem třicítky, a kteří chodili vypomáhat kromě víkendů i během týdne, udělalo kus práce. Podařilo se dokončit rekonstrukci mantinelů a kompletní rekonstrukcí prošla elektroinstalace.

„To obnášelo natáhnout stovky metrů kabelů k stop-světlům v zatáčkách, ale především si pohrát s majáky, signalizační rampou na startu či se startovacím zařízením. Kvůli němu jsme museli i překopat dráhu. Dřív byl kabel vedený vrchem, ale dnešní traktory jsou vyšší a neprojely by," připomněl vzniklé potíže místopředseda klubu Richard Dufek.

Zásadní proměnou pak prošla samotná dráha, která doznala důležitých úprav. Po vyrovnání následoval návoz zhruba 300 tun mletého kameniva z lomu v Jakubčovicích nad Odrou a poté přišlo na řadu válcování, promísení diskovým podmítačem, opětovné grejdrování, kropení a znovu válcování. Zároveň se podařilo upravit výjezd z první zatáčky.

„Dříve byl totiž ostrý, hodně za roh a dělal řadě jezdců problémy. Co to šlo, jsme jej narovnali, je teď pozvolnější. Je skvělé, že nám pomoc nabídla společnost Tatra trucks, která se tak přihlásila k tradici, vždyť stála i u vzniku ploché dráhy v roce 1954. Pomohla nám těžkou technikou i firma JM stavby a kus díla odvedl bývalý závodník Emil Ondrašík, který má roky praxe v rovnání dráhy," pochvaloval si dále Dufek.

KOPŘIVNICKÁ PLOCHÁ DRÁHA UŽ MÁ LICENCI

Na kopřivnickém plochodrážním ovále momentálně finišují práce na závodní dráze a kolem ní. V úterý navíc prošla trať zatěžkávací zkouškou, když si přijeli zatrénovat první jezdci. Nechyběl třeba zkušený Martin Gavenda z jihomoravských Březolup či matador Zdeněk Tesař, jenž kromě domácích titulů závodil i v britské či polské profilize.

V Kopřivnici už byl rovněž i šéf českých rozhodčích Pavel Váňa, jehož inspekční prohlídka proběhla úspěšně.

Vedení kopřivnického klubu pak dělá vše potřebné k tomu, aby si do ochozů našlo cestu co nejvíce natěšených diváků.

„Připravujeme plakáty, letáčky a programy, dolaďujeme pořadatelský sbor, řešíme různé věci ohledně občerstvení či parkování. Plochá dráha vždy táhla diváky ze širokého okolí a věříme, že si k nám najdou cestu po lednových ledech i nyní. Chceme být stoprocentně nachystaní a doufáme, že uvidí perfektní závody," sdělil závěrem všem fanouškům závodních motorek jeden z tahounů kopřivnického znovuzrození Richard Dufek.