Není to tak dávno, co si křižovatka ulic Jelení, Opavské a Bílovecké ve Fulneku vyžádala další život. Asi nejčastější příčinou dopravních nehod je zde nedání přednosti, protože se na jednom místě křižují dvě hlavní silnice z Ostravy, Opavy a Nového Jičína. Na nebezpečnou křižovatku upozorňují radní města Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Ostrava již několik let, do této doby neúspěšně. Až teprve nové vedení ŘSD přikročilo k jednání o zřízení kruhového objezdu. Nyní se dokončuje projektová dokumentace a také bylo zahájeno územní řízení.

Podle místostarosty Fulneku Jaroslava Štekbauera se dřívější vedení ŘSD stavělo k situaci vlažně. Křižovatka by se prý vyřešila sama časem, a to dobudováním obchovatu. „Jenže studie Dopravního inspektorátu hovoří jinak. Křižovatka je podle nich dispozičně špatná, a i když se jí odlehčí, bude to ještě horší. V současnosti, kdy tam jezdí auta ve vysoké frekvenci za sebou a musejí se různě řadit, vjíždějí do křižovatky menší rychlostí. Až se to potom odlehčí, je předpoklad, že se tam nebude jezdit padesátkou. Řidiči uvidí před sebou prázdno a vjedou do té křižovatky nejméně osmdesátkou,“ přiblížil Štekbauer.

Výsledky projektové dokumentace by měly přinést ŘSD částku, kterou bude muset vynaložit na financování projektu kruhového objezdu. „Letos to vypadá špatně, protože zřejmě chybí peníze i na dostavbu D47. Peníze jsou bohužel to první,“ přiznal místostarosta s tím, že realizace projektu by mohla vyjít nejdříve v roce 2010. Město zafinancuje přeložení inženýrských sítí. Předběžné kalkulace tyto náklady odhadly na dvě sta tisíc korun.

Kruhový objezd by v budoucnu mohl rapidně snížit míru nehodovosti na křižovatce. „Ten první krok je udělaný, teď je otázka toho, kde seženeme zbytek peněz. Věřím, že uděláme všechno pro to, abychom snížili nebezpečí, které dnešní křižovatka představuje,“ uzavřel Štekbauer.

Přečtěte si také:

Mercedes nedal přednost kamionu na zmiňované křižovatce