Běžná součást smluv mezi zadavatelem zakázky a jejím dodavatelem v podobě sankcí za nedodržení termínu předání stavby se tentokrát pořádně vyplatila příborské radnici. Ta, ale zejména zdejší občané a turisté si museli sice o pár měsíců déle počkat na zprovoznění pěší lávky, nakonec však město vyinkasovalo za prodlevu bezmála jeden a půl milionu korun.

„Původně, podle prvotní smlouvy, měla být lávka předána 19. prosince 2014. Z důvodu různých subdodavatelských problémů, které firma měla, byl tento termín posouván. K předání stavby došlo 29. července a teď, v pátek 14. srpna, byla lávka zkolaudována a uvedena do provozu," sdělil Deníku starosta Příbora Bohuslav Majer (ČSSD).

Zhotovitelem zakázky byla firma CB s.r.o. Liberec, jak radnice uvádí, právě její vlastní problémy byly důvodem nedodržení původního termínu. Společnost musela za každý den zpoždění zaplatit radnici deset tisíc korun (kromě několika týdnů, kdy došlo k zastavení stavebních prací po dohodě obou stran z důvodu špatného počasí). Ve finále tak Příbor získal přesně 1 490 000 korun. „Sankce byly uplatněny a firmou také řádně zaplaceny," potvrdil starosta.

Délka přemostění přes mezinárodní silnici I/58 je 42 metrů, celkově je lávka dlouhá 51 metrů.

K ní přiléhají dva chodníky, které mají délku 263 metrů a šířku tři metry, tak aby tam mohl být společný pás pro chodce i cyklisty. Ti tak už nemusejí využívat dočasný přechod pro chodce nedaleko křižovatky obchvatu s ulicí Štramberská. „Není to pro chodce a cyklisty jen pohodlnější, šlo tam zejména o bezpečnost. Doposud tam existoval, jak já tomu říkám, přebíhač. Ta komunikace je dosti využívána motoristy, tak tam byl problém ji přejít nebo přejet na kole," řekl závěrem Bohuslav Majer.

Celkové náklady na příborskou lávku, včetně projektu, bezpečnostních dozorů a dalších věcí, činily 11,2 milionu korun. Osm milionů korun se podařilo radnici pokrýt z dotačního titulu, a když k tomu dáme finance získané za sankce, zaplatilo město za stavbu jen 1,7 milionu.