Češi pivo milují a za dobrým pěnivým mokem si vždycky cestu rádi najdou. Svědčí o tom i novojičínské Pivobraní, na které loni zavítalo 13 tisíc lidí. Bude rekord letos překonán?

Na Masarykově náměstí se představí bezmála pětadvacet minipivovarů z našeho regionu, ale také z Polska, Německa, Belgie a Francie.

„Letos poprvé přijedou zástupci partnerských měst italské Novellary a francouzského Epinal. V nabídce bude více než sto druhů piv. Součástí festivalu zlatavého moku jsou již tradičně soutěže a doprovodný program s koncerty, na kterých vystoupí například Janek Ledecký, kapela UDG nebo skupina Wohnout," láká na akci Marie Machková, mluvčí města Nový Jičín.

Zástupci partnerských měst z Itálie respektive Francie nepřijedou do města s prázdnou a návštěvníkům nabídnou gastropochoutky z jejich kuchyně. „Letos poprvé představíme veřejnosti také naše dvě partnerská města. Návštěvníci budou moci ochutnat pivo z Epinalu a Novellara přiveze parmezán, melouny a jiné pochutiny," uvedla vedoucí z pořádajícího novojičínského návštěvnického centra Radka Bobková.

Pivobraní zdaleka nebude jen pro milovníky oblíbeného chmelového nápoje, zábavný a kulturní program organizátoři připravili pro celé rodiny a všechny generace. „Na náměstí se bude skládat obří domino, k dispozici bude simulátor rodeo wurst, atrakce, která funguje na stejném principu jako elektrický býk, ale nabízí jiný design. Bude zde také simulátor jízdy na závodní motorce ve 3D provedení, kadeřníci předvedou netradiční účesy, veřejnost může vyzkoušet třpytivé tetování nebo malování na obličej," vyjmenovává mluvčí s tím, že ani letos nebude chybět pivní soutěž běh kolem kašny s pivní šerpou.

„Tento rok jsme místo klasických kelímků zajistili ekologické vratné kelímky. Při koupi nápoje uhradí zákazník zálohu 50 korun. Při každém dalším nákupu bude nepoškozený použitý kelímek vyměněn za čistý. V rohu náměstí bude stan, kde se kelímky budou zpětně vykupovat, pokud si návštěvník nebude chtít kelímek ponechat na památku," doplnila Bobková.

Pivobraní v Novém Jičíně je každým rokem stále populárnější. Čísla mluví za vše. Na první ročník dorazilo 5 tisíc lidí, ten loňský si nenechalo ujít 13 tisíc návštěvníků, kteří vypili přes sto hektolitrů piva. „Během pěti let se z novojičínského Pivobraní stala akce, která programem i počtem návštěvníků překročila hranice města," dodává Marie Machková.