Piloti nejprve žádali o nouzové přistání zpět v Mošnově, nakonec ale s jedním poškozeným motorem doletěli až do pražské Ruzyně. Složky záchranného systému byly v pohotovosti pro jistotu na obou letištích. „Jednalo se o nestandardní situaci, kdy je sice nutné přistát co nejdříve, nicméně určitě nešlo o přímé ohrožení cestujících na palubě,“ sdělila Marcela Fialková z odboru vnějších vztahů ČSA.
Mluvčí tohoto leteckého přepravce Daniela Hupáková pak ještě doplnila, že posádka podle bezpečnostních předpisů zasažený motor vypnula a s jedním funkčním motorem letěla do Prahy. „Piloti jsou na takové případy připraveni,“ uklidňovala mluvčí ČSA. Z Prahy se lidé dostali do Egypta se zpožděním náhradním letadlem. Pozdě se pak domů dostali i lidé, kterým naopak dovolená u Rudého moře skončila a čekali na přílet stejného letadla, které se pak s nimi mělo vracet zpět do České republiky.
Mají za vytrpěná úskalí a ztracený čas nárok na nějaké odškodnění? Zřejmě ne. „V případě, že by se skutečně prokázalo, že nouzové přistání způsobilo nasání ptáka do motoru, tak klienti nemají právo na žádné odškodnění či kompenzaci,“ vyjádřil se k případu Tomio Okamura, mluvčí Asociace českých cestovních kanceláří a agentur. Jak ještě závěrem poznamenal, cestující by měli právo na kompenzace a odškodnění pouze v případě, že by se jednalo přímo o závadu letadla.