Vyškolený tým cvičil společně s účastníky z Ománu, Řecka a Polska.

Různé situace si měli možnost vyzkoušet na vyřazeném letadle typu Boeing 737-300. Již dříve se zde školili vyprošťovací týmy například z Brazílie, Finska, Kanady, Kataru, Číny nebo Turkmenistánu.

Ostravští hasiči vlastní unikátní techniku sloužící k vyprošťování letadel.

„V České republice má toto zařízení pouze letiště v Ostravě a letiště v Praze,“ řekl velitel hasičské záchranné služby Ivan Korbelář.

Ostravský vyprošťovací tým byl založen v roce 2012. Od jejich vzniku vyprostili šest letadel. Jejich první zásah se uskutečnil na Slovensku v roce 2012.

Fanoušci Baníku se v pátek večer na Kamenci sešli, aby oslavili 95. výročí svého klubu.
Seniorům hořela střecha nad hlavou, zapálilo ji patrně „pyro“ fandů Baníku

„Zasahovali jsme v Bratislavě, kdy se při přistání utrhl letadlu typu Airbus 300 B4 příďový podvozek. Většinou to bývá tak, že letadla při námraze, sněhu nebo za velkého deště vyjedou z dráhy nebo mají technický problém a mohou třeba utrhnout podvozek,“ vysvětluje Korbelář důvody zásahů vyprošťovacího týmu.

Ostravský tým se také pravidelně vzdělává a spolupracuje s kolegy z Prahy.

„Praha ani Ostrava nejsme schopní zvednout ta největší letadla, která přistávají například na pražském letišti. Z tohoto důvodu spolupracujeme s jejich vyprošťovacím týmem a máme nácviky společné,“ dodal Korbelář.

S ostravským vyprošťovacím týmem mají zájem spolupracovat nejen letiště ze Slovenska, ale také z Polska: „V současné době máme smlouvy o vyprošťování podepsané s letišti v Katovicích, Wroclawi a v Krakově,“ poznamenal Ivan Korbelář. Důvod je podle něj prostý: „Na Slovensku a v Polsku toto speciální technické vybavení žádné letiště nemá.“

Autor: Martina Riemlová

Ilustrační foto
Na Dny NATO je třeba vyrazit dříve