Nejhůře jsou na tom úseky, jež se v předchozích letech nepodařilo opravit, jako je například silnice mezi Závišicemi a Borovcem. Moravskoslezský kraj, jako majitel této komunikace, vydá tento rok ze svého rozpočtu přes devět milionů korun na opravu cesty. „V současné době se připravují podklady k vypsání veřejných zakázek na zhotovitele staveb na základě diagnostik a stavebního stavu,“ uvedla tisková mluvčí kraje Šárka Vlčková.

Nejhorší situace je dále na vozovkách mezi obcí Rybí a Kopřivnicí, Studénkou a Bravanticemi či Fulnekem a Lukavcem. Na stavu silnic u Palačova směrem na Vsetínsko a Hustopeče nad Bečvou se projevila také loňská uzavírka frekventovaného tahu I/35 mezi Hranicemi na Moravě a Valašským Meziříčím.

Středisko Správy silnic a dálnic Moravskoslezského kraje v Novém Jičíně zásoby posypových materiálů celou zimu průběžně doplňovalo. Jaká část rozpočtu na to padla, není snadné zjistit. „Doposud nemáme přiděleny finance na letošní rok, avšak předpokládáme-li financování v rozsahu loňského roku, s případným mírným nárůstem, je zřejmé, že bude objem finančních prostředků vynaložených na běžnou letní údržbu nižší než v loňském roce,“ sdělil vedoucí střediska Zbyněk Kubala. Podle něho ještě letošní zima neřekla své poslední slovo, proto je těžké odhadnout škody, které napáchala. Avšak pracovníci správy silnici neustále vozovky monitorují a musí vybrat ty, které se dočkají kompletní opravy a které jen provizorní. „Musíme s tím, co dostaneme přiděleno, naložit co nejlépe. Je samozřejmé, že nebude možno provést souvislé opravy všech vozovek, které to potřebují, takže ostatní se budou muset opravit „pouze“ vysprávkami,“ rozvedl Kubala.

Opravy vozovek v současné době již probíhají, ale vzhledem k zimnímu období jen omezeně, studenou obalovanou směsí. „S masivním nasazením vysprávkových souprav musíme vyčkat na obalovny, až rozjedou svoji činnost,“ dodal vedoucí střediska a jedním dechem poznamenal, že při opravách postupují podle důležitosti silnic. To znamená, že nejdříve přijdou na řadu komunikace prvních tříd, poté významné silnice druhých tříd.