Které město nejvíce přeje podnikání? Takovou otázku si položil snad každý investor, který uvažoval o zřízení živnosti v Moravskoslezském kraji. Týdeník Ekonom proto vyhlásil soutěž Město pro byznys, ve které hodnotí 205 obcí s rozšířenou působností a 22 pražských správních obvodů, jež budou vyhodnoceny samostatně. Moravskoslezský kraj zastupovalo v soutěži 22 měst. Na čtvrtém místě se umístily Odry, které letos předběhl Krnov a Opava. Šesté a sedmé místo zaujaly Kopřivnice a Nový Jičín, dvacáté a jednadvacáté místo pak patří Bílovci a Frenštátu pod Radhoštěm.

Města byla hodnocena na základě padesáti kritérií, rozdělených do šesti oblastí, a to podle podnikatelského prostředí, kvality lokality, kvality veřejné správy, situace na pracovním trhu, cenových podmínek a telefonického průzkumu mezi podnikateli, který zajistila společnost Factum Invenio. Právě díky dobrým výsledkům ze všech šesti oblastí se Odry umístily na čtvrtém místě. V těsném závěsu pak následuje Kopřivnice, se šestou pozicí. Oproti loňskému roku si Kopřivnice polepšila o devět příček. „Jsme samozřejmě rádi, že jsme na tom žebříčku hodnocení oproti loňskému roku postoupili, a doufáme, že to tak bude pokračovat i nadále,“ sdělil starosta města Josef Jalůvka s tím, že zdaleka ne všechny faktory hodnocení může město ovlivnit. „Myslíme si, že jsme za ty dva roky od voleb vypracovali slušnou strategii rozvoje města za účasti podnikatelů. Spolupracujeme s nimi i na konkrétních projektech a oni si toho jsou určitě vědomi. Jedna z věcí, která byla u nás hodnocena velmi pozitivně, byly investice. To znamená, že například investujeme do infrastruktury, tedy do věcí, které usnadňují obyvatelům i podnikatelům život ve městě,“ dodal Jalůvka.

Sedmé místo patřilo letos Novému Jičínu. Ten si sice pohoršil o jednu příčku, ale přesto zabodoval. „Novojičínská radnice má na svých internetových stránkách samostatnou sekci pro podnikatele, odkaz na katalog místních firem a zpřístupňuje dostatečné množství formulářů, čímž šetří svým podnikatelům čas. Proto Nový Jičín získává speciální ocenění za nejlepší webové stránky pro podnikatele,“ uvedl Pavel Hlavinka, viceprezident pro firemní zákazníky Vodafonu, jenž je partnerem soutěže Město pro byznys. „Zvláště myslíme na podnikatele, protože si uvědomujeme, jak důležitá je jejich informovanost. Také je chceme co nejvíce zviditelnit,“ informoval starosta Nového Jičína Ivan Týle a rovněž prozradil, že by se město příštím rokem rádo zúčastnilo celostátní soutěže Zlatý erb o nejlepší webové stránky města.