Podle místostarosty Nového Jičína, Vladimíra Bárty, se městu nevyplatilo využívat autobusové nádraží za úplatu. „Náklady na provoz byly tak náročné, že to zatěžovalo jednu třetinu nákladů na městskou hromadnou dopravu,“ vysvětlil Bárta. Po městu totiž vlastník autobusového nádraží, ČSAD správa majetku, chtěl milion tři sta tisíc korunročně. Přemístění autobusové zastávky by údajně nemělo ani nějak výrazněji zkomplikovat dopravní situaci ve městě. „Autobus na první křižovatce hned odbočí. Projede jednosměrnou ulicí Dolní brána,“ naznačil Bárta.

Městu se prý vyplatilo postavit novou zastávku. „Vyjde nás to do dvou set tisíc. Samozřejmě, ještě počítáme s tím, že ta cena se trošku navýší, protože v budoucnu chceme vybudovat i přístřešek nad zastávkou,“ nastínil Bárta.

Nemalé peníze platí za vjezd do autobusového nádraží také Connex Morava. „Problém je v tom, že autobusové nádraží je v majetku ČSAD,“ uvedl Karel Bezděk vedoucí provozu Connex Morava Nový Jičín s tím, že Connex platí za vjezd mnohonásobně vyšší částku, než platilo město. Komplikované situace, spojené se změnou stání autobusu, se Bezděk nebojí. „Na silnici je zde dost místa,“ řekl Bezděk.

Vedoucí správy autobusového nádraží, Milan Satke, se k záležitosti nechtěl vyjadřovat. „Nepotvrdím vám to. Neřeknu vám k tomu vůbec nic,“ uvedl.

Od 3. září se cestující městskou hromadnou dopravou musí připravit také na změnu jízdních řádů linek.