Již devět měsíců je Městské informační centrum (MIC) v Kopřivnici v rukou soukromého majitele, kterým se po původním provozovateli stalo Valašské království. To také už od začátku avizovalo, že chce změnit nejen vzhled stávajícího centra, ale také jeho koncepci. Nyní, po necelém roce, se věci konečně daly do pohybu. „Je pravda, že některé z plánovaných změn už proběhly nebo jsou v plném proudu,“ potvrdil majitel Valašského království Tomáš Harabiš. „Není sice ještě všechno hotové, ale vizuální úprava prostor, které jsme se věnovali během druhého dubnového víkendu je již hotová,“ dodal Harabiš vzápětí. K úpravám, kterých si návštěvníci mohou všimnout ihned při vstupu tak patří nové polepy nebo velké panely s fotografiemi.

Další novinkou je otevření jakési pobočky kopřivnického informačního centra v útrobách Trúby, stojící v sousedním městě Štramberku. „Novou pobočku jsme otevřeli již o Velikonočních svátcích,“ potvrdil Harabiš a pokračoval: „Chceme tak vlastně docílit vzájemné spolupráce, protože dole ve městě, ve stávajících prostorách MIC, nikdy nemůžeme dosáhnout takové návštěvnosti, jaká je tady na Trúbě.“ Podle něj jde tedy o jakousi prodlouženou ruku kopřivnického MIC. „Návštěvníci zde mají k dispozici, stejně jako v Kopřivnici, materiály o Kopřivnici, typy na výlety a letáky.“

K plánovanému rozšíření služeb podle Harabiše již také došlo: „Kromě toho, že byl nově zřízen prodej vstupenek prostřednictvím Ticket portálu a my počítáme s tím, že bychom v průběhu následujících dvou měsíců použili některé další informační systémy na vstupenky, máme navíc v prodeji mezinárodní autobusové jízdenky a letenky a jsou přijímány platební šeky.“ Nové služby by v brzké době mohla rozšířit také nová tiskárna, určená na malonákladový tisk, kvalitnější kopírka nebo možnost svázání papírů a dokumentů.

Upozornit na změny, které ne vždy jsou na první pohled vidět, chce vedení MIC pomocí zcela nových informačních cedulí, na které získalo sto tisícovou dotaci. „Podařilo se nám, společně s městem Kopřivnice, získat dotaci ve výši sto tisíc korun, která bude použita na výrobu a umístění informačních cedulí, shrnujících dostupné služby nejen ve městě, ale vlastně v celé Lašské Bráně,“ vysvětlil Harabiš. Cedule, které by měly být rozmístěny do konce měsíce červan tohoto roku, budou obsahovat typy na ubytování, aktivity, výlety, restaurace a podobně. „Jde nám hlavně o to, vytvořit vazby návštěvníků s aktéry cestovního ruchu, podnikatelskými subjekty a organizacemi ve městě,“ řekl Harabiš a na závěr dodal: „Tuto činnost jsme pak nastartovali již na podzim minulého roku a přesto, že jde něco, co není moc vidět, bylo v ní uděláno nejvíc práce.“