Kopřivnice, severomoravské město automobilů, bylo v pátek 9. červnence opět svědkem srazu automobilových veteránů. Krátce před pravým polednem tak mohli milovníci historických vozidel z řad veřejnosti opět obdivovat nablýskaná auta, jenž se silnicemi proháněla v dobách dávno minulých.

Kopřivnice se totiž stala jednou z mnoha zastávek Mezinárodní rallye nazvané CAAR 2010 Meropolia Silesia, která v polském Gliwici odstartovala již minulý týden.

„Do Kopřivnice jsme dnes zavítali s mezinárodní veteránskou rallye, kterou již nějakou dobu pořádáme u nás v Polsku,“ informoval hlavní z pořadatelů Zbigniew Jezierski. „Název Metropolia Silesia jsme jí letos dali proto, že kromě Polska jezdíme také po Slezsku, Moravě a Moravském Slezsku,“ dodal Jezierski vzápětí.

V pátek 9. července měl šestnáctý ročník mezinárodní rallye, čítající víc než třicítku vozů ze čtyř evropských států, konkrétně z Polska, Dánska, Německa a z Nizozemí, za s sebou již sedmý den. „Je pravda, že se nám naše akce pomalu chýlí ke konci, protože z Polska jsme odstartovali již 2. července a za dva dny, tedy 11. července se tam zase vracíme,“ potvrdil hlavní pořadatel Jezierski.

Na své pouti, která čítá dohromady okolo sedmi set kilometrů, toho milovníci starých automobilů mnoho viděli a navštívili. Jako jeden z největších zážitků ale označili právě návštěvu Kopřivnice.

„Do tohoto města jsme letos zavítali zejména proto, že jsme se chtěli podívat na slavné automobily a navštívit krásné Technické muzeum Tatra, které tady máte,“ uvedl Jezierski s tím, že on sám už v severomoravském městě automobilů několikrát byl. „Já osobně jsem Kopřivnici mnohokrát ve svém životě navštívil, protože kromě veterána, kterým jsem dnes přijel, jsme vlastníkem také jednoho automobilu značky Tatra,“ smál se pořadatel.

Aby ale nezůstalo jen u návštěvy muzea, pro všechny účastníky mezinárodní rallye byla v odpoledních hodinách přichystaná i návštěva sousedního Štramberka a jeho dominanty Trúby. Ačkoliv zastávka rallye Metropolia Silesia byla pro mnohé obyvatele Kopřivnice velkým překvapením, na pěší zóně se jich sešel velký počet.

„O tom, že tady dnes mají být veteráni jsem nevěděla, ale musím říct, že je to příjemné překvapení,“ uvedla jedna z návštěvnic a její slova potvrdil další z přihlížejících: „Nikde jsme neviděl plakáty, že by tady dneska měli být veteráni, ale když jsem šel kolem, neodolal jsem a na ty krasavce se musel jít zblízka podívat.“

Zejména znalci starých automobilů obdivovali výstavní kousky, které byly vyrobeny v první polovině dvacátého století. „S sebou do Kopřivnice jsme přivezli mnoho zajímavých a krásných veteránů, ale kdybych měl nějakého vypíchnout, byl by to nejspíš veterán, jenž byl vyrobený v roce 1928,“ uvedl Jezierski s tím, že také mnoho dalších aut toho již opravdu mnoho pamatuje.

„Tak například zde máme také dva citroëny ze čtyřicátého čtvrtého roku, nějaká sportovní auta rok výroby šedesát a podobně,“ řekl Jezierski a na závěr dodal: „Kdybych měl ale vybrat nejhezčí automobil, tak to nepůjde, protože každý veterán je nejhezčí pro svého majitele.“