Rok 2020. To je termín, kdy by měl nebezpečný železniční přejezd ve Studénce, který je známý především kvůli tragické nehodě Pendolina a polského kamionu v roce 2015, nahradit podjezd.

V úterý to novinářům řekl během své návštěvy města ministr dopravy v demisi Dan Ťok.

„Chtěli bychom, aby to proběhlo tak, aby se tady dalo jezdit v roce 2020, a ty termíny tomu zatím odpovídají,“ uvedl.

Na otázku, proč k většímu zabezpečení přejezdu ještě nedošlo, odpověděl, že příprava území a také povolovací proces jsou v České republice velmi komplikované a zdlouhavé. Zároveň dodal, že intenzivně probíhají přípravy jak na stavbu podjezdu, tak i na vybudování nové komunikace pro nákladní kamionovou dopravu, která umožní kamionům vjezd do zdejší průmyslové zóny.

„Podjezd bude nakonec jenom pro osobní auta, bude průjezdný pro záchranné složky, ale neměly by tam jezdit žádné kamiony,“ upřesnil ministr Ťok.

Podle slov místostarosty města Studénky Petra Odchodnického v současné době ještě probíhají jednání týkající se výkupu pozemků pro výstavbu nové příjezdové komunikace pro nákladní dopravu.

„Probíhají povolovací procesy a čeká se na doladění nějakých detailů a doladění výkupu pozemků,“ uvedl Petr Odchodnický s tím, že oba projekty – vybudování příjezdové komunikace i výstavbu podjezdu ministr podporuje.

Ministr dopravy Dan Ťok však nediskutoval ve Studénce pouze o plánovaném podjezdu, ale došlo i na jiná témata. „Moravskoslezský kraj představil Studénku také jako multimodální místo, kde dochází k propojení mezi autem, autobusem, vlakem, eventuálně cyklisty. Takže je to jedno z mála míst v republice, kde je takový systém vytvořen. Kraj to dává jako příklad pro další,“ doplnil na závěr studénecký místostarosta.