Jezdíval jste někdy závody rally?

Za svého mládí ano.

Proč jste ředitelem Valašské rally? Z nostalgie?.

Dříve jsem byl státní úředník na Okresním úřadě ve Vsetíně a už tehdy jsem to dělal z lásky k tomu sportu. Slibovali nám z ministerstva školství po revoluci, že nás, ředitele těchto soutěží, bude financovat ministerstvo školství a mládeže. Odešel jsem tedy ze zaměstnání, jenže sliby zůstaly sliby, a mě už zpátky nevzali. Říkal jsem si, že mě v mém věku už těžko někdo zaměstná, tak jsem u toho zůstal.

Jak dlouho to děláte?

Třicet let. Od začátku. Teď se jede jedenatřicátý ročník.

Ta rally se jezdila nejprve na Valašsku, a pak se rozšiřovala?

To se tak nedá říci. Jezdci potřebují změnu, někde už se jezdí třeba deset let, tak se hledají nové lokality. Třeba Odry. Loni jsme jeli Straník, který jsme letos vypustili, a tak.

Proč tak bojujete o Rybí?

Z hlediska bezpečnosti je to jedna z nejlepších rychlostních zkoušek v České republice. Úzké cesty a bezpečná rychlost hrají svou roli. Je to atraktivní. Ta rychlostní zkouška je vedena mezi loukami, lesy, je tam mnoho horizontů, zajímavých úseků, jede se v okolí Štramberku, kde není nouze o turistický ruch, který k atraktivitě přispívá.

Jak zajišťujete bezpečnost?

Vždy máme maximální bezpečnost. I když si uvědomujeme, co se tady před pár lety stalo. Ale za každého diváka, bohužel, nemůžete dát ruku do ohně. Pokud si neumí sám ohlídat své děti a správně nezváží, kde má stát, tak je to jeho vina. Nikoliv pořadatelů.

Tento úsek v Rybí je trvalý, nebo se jezdí i jinudy?

Je to trvalý úsek, protože těch pět set metrů je jediný úsek, který je ve spojení s komunikacemi plynárenského závodu a do okrajové části Rybí se dostaneme jen tímto úsekem. Pokud by byla jiná přístupová komunikace, tak se Rybí úplně vyhneme.

Jste spokojen s rozhodnutím zastupitelů?

Samozřejmě. Ale musím říci, že se snažíme tu rychlostní zkoušku udělat tak, aby byla odjetá rychle a aby časově obec příliš nezatěžovala. Dá se říci, že to otázka čtyř hodin, a je konec.