Na letních kempech stráví podle údajů zmíněného resortu část prázdnin asi sto tisíc dětí. Konat se mají v červenci a srpnu ve skupinách alespoň pro patnáct školáků a trvat mají minimálně čtyřicet hodin rozložených do pěti kalendářních dní.

„Podle doručených žádostí organizací s místní působností byl největší zájem v Moravskoslezském a Středočeském kraji,“ potvrdila Deníku mluvčí ministerstva školství Aneta Lednová s tím, že celkově se v ČR přihlásilo asi čtyři sta subjektů, peníze by měla dostat většina z nich. Celkem se rozdělí 260 milionů.

Rychle obsazenoRodiče tedy za tyto „tábory“ nemusí vůbec nic platit. Stačí pouze dítě přihlásit. Jenže to už je někde takřka nereálné, plno hlásí instituce napříč republikou. Jedním ze žadatelů je i Hrací deskové centrum Legie z Hradce nad Moravicí, které uspořádá celkem tři kempy. Aktuálně jsou všechny beznadějně plné. „Zájem byl, obsadili jsme je do jednoho týdne. Dva z nich budou probíhat ve vesnickém prostředí, spíše v přírodě. Jeden pak ve Vítkově. Pro děti máme připraveny venkovní aktivity, učit se budeme tematicky, v přírodě, lese, prostě tak nějak prakticky,“ přibližuje Zuzana Týnová ze zmíněného centra.

Přírodní vědy, geografie, matematika

Hrací centrum spolupracuje i s jinými spolky nebo s učiteli ze základních škol. „Sami máme v našem týmu pedagogy, pedagogy volného času a vychovatele, takže se budeme snažit využívat hlavně jejich znalostí a zkušeností. Objednané máme i praktické workshopy na témata jako bezpečnost, první pomoc, environmentální vědy a podobně,“ upřesňuje. Hlavní zaměření bude podle ní na přírodní vědy, geografii, logiku a rozvoj matematické gramotnosti.

Nejen učivo, ale i posílení sociálních vztahů

Zuzana Týnová zároveň působí i jako programová manažerka Operačního programu Zaměstnanost a projektu Síťujeme se v MAS Opavsko. Právě tento spolek je hlavním žadatelem a letní kempy ve spolupráci se školami, SVČ a dalšími na území Opavska zaštiťuje. „Celkem realizujeme jednačtyřicet příměstských a pobytových kempů.

Spolek MAS Opavsko se do jejich pořádání pustil hlavně proto, že vnímáme, že žáci ve školách potřebují pomoci s dohnáním znalostí a dovedností, na které během distanční výuky nezbyl čas. Cílem je hlavně podpořit žáky k opětovnému posílení sociálních vztahů se svými vrstevníky, vzájemnou spolupráci, duševní zdraví a pohodu, podpořit a obnovit pohybové a pracovní návyky a hlavně aktivovat zájem dětí o vzdělávání,“ konstatuje Zuzana Týnová.