„Nový Jičín prosazoval obnovu asi sedm kilometrů dlouhé železnice hned po povodni, poté to zopakoval vloni v zimě a nakonec i letos na jaře. Zdůrazňoval, že jde hlavně o turisty oblíbenou trať, kterou po současném odstranění nikdo nikdy neobnoví. Poukazoval i na její stodvacetiletou tradici. Navíc ve státem vyčleněných financích na odstranění povodňových škod figurovalo i osmdesát milionů nutných na obnovu železnice. Krajský úřad však s odkazem na velmi malé využívání cestujícími a dlouhodobou ztrátovost bez výhledu zlepšení odmítl poskytnout dlouhodobou záruku objednání a zaplacení dopravní obslužnosti. To nedávno schválila i většina krajských zastupitelů. Bez této záruky Správa železniční a dopravní cesty nehodlá trať obnovit a už bylo požádáno o její zrušení,“ informoval novojičínský tiskový mluvčí Josef Gabzdyl.

„Myslím, že se úřední mašinérie už dala do pohybu a jen chybějí kulatá razítka. Nějaký čas potrvá, než bude toto rozhodnutí vidět i přímo na železnici,“ uvedl novojičínský místostarosta Milan Šturm (ODS).

Vedení města nyní jedná s krajem a okolními obcemi na založení sdružení, které by společně prosazovalo výměnu kolejí za cyklostezku. „Bylo by velmi dobré, aby nevedla jen do Hodslavic a Hostašovic, ale měla by být i možnost jejího protažení směrem na Valašské Meziříčí a do Rožnova pod Radhoštěm,“ dodal starosta Ivan Týle (ODS).

Novojičínský tiskový mluvčí Gabzdyl dodal, že nikdo nyní nedokáže říci, kdy by si lidé mohli po nové cyklostrádě poprvé vyšlápnout.

„Chtěli bychom ještě v tomto volebním období založit sdružení obcí a rozjet všechny věci potřebné k tomu, aby se místo nestalo dlouhodobým mementem povodní,“ uvedl starosta Týle a místostarosta Šturm upozornil, že se na železnici zatím udělalo jen velmi málo. „Bylo nám slíbeno, že se do léta vyřeší největší škody, například odstranění poškozených sloupů. Zatím se tak nestalo. V kolejích už rostou metrové byliny a je jen otázkou času, kdy se tam objeví stromky. Občané si na současný zanedbaný stav začínají stěžovat.“