Oprotihlukovém valu vMošnově se začalo hovořit smožným příchodem společnosti Hyundai do tamní průmyslové zóny. Korejská automobilka ale nakonec zamířila do Nošovic a stím, jako by sliby dané obyvatelům Mošnova přestaly existovat. „Původní val měl být přes kilometr dlouhý, deset metrů na výšku,“ popsal mošnovský starosta Roman Máca stím, že jeho postavení by si vyžádalo vytěžení spousty zeminy. „Ani by nebyla kam dávat.“

Podle Mácy se situace se stavbou protihlukového valu zamotává čím dál víc. „Řeklo se, že jak tady budou fabriky, bude ival. Fabriky se staví, ale val ne,“ upozornil. Mluvčí ostravského magistrátu, Andrea Vojkovská, ujistila, že val se stavět bude. „Stále je součástí projektu, ale protože existuje dohoda ozměně jeho výšky probíhají vsoučasné době jednání sobcí Mošnov, projektantem zóny a Ředitelstvím silnic a dálnic,“ poukázala. Máca sní souhlasí. „Původní navrhovaný val se nám nelíbil, a to nejen kvůli velkému množství odtěžené zeminy. Požadovali jsme variantní řešení, aby val byl zjiných materiálů. Poslední schůzka byla asi před měsícem a od té doby se nikdo neozval,“ popsal starosta současnýstav.

Už dnes vmošnovské průmyslové zóně vyrábí společnosti Behr a Plakor, ve výstavbě je závod italské firmy Cromodora Wheels, která se zabývá výrobou hliníkových litých disků. „Problém je, že val bude kopírovat přeložku silnice I/58. Už dnes je ale jasné, že stávající firmy hluk vobytné části obce zvýšili. Apo otevření slévárny to bude ještě markantnější,“ naznačil starostaMáca.