Přes opravený most ve Studénce na Novojičínsku už měly touto dobou dávno jezdit auta. Jenže rozestavěná konstrukce se v pátek 8. srpna zřítila do kolejiště, čímž způsobila jednu z největších vlakových tragédií. Ta si celkově vyžádala osm životů a další desítky cestujících z vlaku mířícího z Krakova do Prahy byly zraněny.

Moravskoslezský kraj jako zadavatel zakázky se od té doby zabýval otázkou, kdo zřícený most dostaví. Na včerejším zasedání se krajští radní dohodli, že by měla společnost ODS – Dopravní stavby Ostrava napravit co, napáchala, a svěřili zakázku opět jí.

„Kdo to způsobil, měl by nést zodpovědnost, a navíc věc uvést do původního stavu,“ vyjádřil se náměstek hejtmana pro oblast dopravy Pavol Lukša.
Dále vysvětlil, že kdyby se hledal zhotovitel nový, tak by se doba zprovoznění mostu protáhla až o půl roku, což je neúnosné. „Kraj by také musel ve svém rozpočtu najít mimořádnou částku zhruba třiceti milionů korun,“ uvedl ještě Lukša s tím, že stavba nového mostu půjde na náklady společnosti ODS – Dopravní stavby Ostrava.

Ta bude zároveň platit i penále z prodlení, které podle původní smlouvy činí 65 tisíc korun za den. Nový termín dokončení byl stanoven nejpozději na 31. červenec příštího roku.

Šéf stavební společnosti Tomáš Vítek Deníku řekl, že o dostavbu společnost stála, takže tuto čerstvou zprávu vítá. S krajem nyní bude ještě dále jednat o detailnějších podmínkách smlouvy. „Budeme dělat vše proto, aby to dopadlo zdárně,“ podotkl Tomáš Vítek.

Příčiny neštěstí stále šetří tým kriminalistů. Zatím obvinil dva stavební inženýry ze společnosti Bögl a Krýsl, která jako subdodavatelská firma zajišťovala vysouvání osudného mostu.