Občané mohou zkrátka jednoduše nahlásit závady či poruchy na městském mobiliáři. „Město si od nové služby slibuje lepší informovanost o stavu svého mobiliáře a také zrychlení oprav,“ vysvětluje mluvčí radnice Jana Hromočuková.

Přes aplikaci s názvem Hlášení závad je možné oznámit špatný stav komunikace, chodníku, zničené informační tabule, dopravní značky, nesvítící lampu veřejného osvětlení, černou skládku a mnoho dalšího, souvisejícího s poničeným městským mobiliářem. „Všechny zmíněné záležitosti bude možné oznamovat prostřednictví aplikace Hlášení závad. Ta bude dostupná jednak na webových stránkách města, tedy pomocí počítače a jednak z mobilního telefonu připojeného na internet,“ uvedl správce GIS kopřivnické radnice Jiří Tomášek.

ZPRÁVA O VYŘEŠENÍ

Aplikace funguje jednoduše. Její uživatel pomocí formuláře určí místo problému, vybere kategorii závady, případně přidá stručný popis a fotografii. „Dnes lze pomocí chytrého telefonu jednoduše lokalizovat polohu i přímo vyfotit problém, takže půjde o opravdu jednoduché kroky,“ sdělil Jiří Tomášek s tím, že na stránce budou moci lidé vidět jak již nahlášené závady, tak zadat zcela novou.

Mluvčí Kopřivnice dále připomíná, že každý oznamovatel závady bude do aplikace uvádět svou e-mailovou adresu, na kterou po odeslání obdrží zprávu, že hlášení o závadě bylo přijato a dále dostane zprávu o průběhu řešení podnětu. „Podle uvedené kategorie ve formuláři dostane zprávu příslušný odbor radnice a začne se řešením zabývat,“ dodal Jiří Tomášek s tím, že osoba, která závadu nahlásila, nakonec obdrží e-mail, že závada byla opravena.