„Rádi soutěžíme,“ říká Nicola Troppová, která se na noc v Ikei přihlásila se svým přítelem. Oba jsou studenti. Při akci totiž nepůjde jen o přespání. „Bude tam bohatý program, řada soutěží, těším se i na večeři,“ vyjmenovává Troppová. Toho, že by v obchodním domě měla problémy usnout, se neobává.

Organizátoři akce nicméně myslí i na nespavce. Po večeři se švédskými specialitami, několika soutěžích, například v převlíkání postelí nebo hledání pokladu, a po přečtení pohádky na dobrou noc totiž plánují, že v půl jedné zhasnou. „Bude tu ale zřízeno takové pohotovostní místečko, kde bude svítit lampa a nespavci tam mohou třeba hrát karty,“ vysvětlila Sylva Pivodová, marketingová vedoucí obchodního domu Ikea.

Akce Noc v Ikea se koná najednou ve všech čtyřech prodejnách řetězce v České republice. A zájem o tuto zábavnou noc byl – přihlásilo se 1745 párů. Podobných netradičních akcí, kterými chce oslovit zákazníky, chce přitom společnost organizovat letos více.

Ikea v Ostravě byla otevřena říjnu 2001 a během prvního roku ji navštívilo zhruba 918 tisíc lidí. V současné době je počet návštěvníků téměř dvojnásobný, například loni tam přišlo více než 1,8 milionu zákazníků. „Zajímavostí je, že podíl žen a mužů v návštěvnosti se postupem let začíná vyrovnávat. Zatímco v prvních letech otevření k nám chodily častěji ženy, dnes tvoří muži osmačtyřicet procent našich zákazníků,“ vyčíslila Pivodová.

Prostory současné budovy v Ostravě už přitom začínají být obchodnímu domu těsné. V plánu je stavba nové přístavby. „S tím se počítá zhruba za dva až tři roky,“ dodala Pivodová.

V současnosti se totiž Ikea soustředí na stavbu největší prodejny ve střední Evropě, která bude stát v Praze na Zličíně nedaleko stávající prodejny. Nová třípatrová Ikea by měla být otevřena příští rok na jaře. Bude mít 41,7 tisíce metrů čtverečních, restauraci pro 670 lidí a obří parkoviště pro 1300 vozů.