POHLED DO HISTORIE

Na fotografii, z archivu Muzea Novojičínska, je vyobrazen úsek trati před vjezdem do areálu, na pomezí Nového Jičína a Šenova. Objekt stojí i v dnešní době. Na nádraží s první parní lokomotivou si město muselo počkat až do roku 1879, kdy vyšel zákon o stavbě lokálních drah.

„Nový Jičín se nakonec rozhodl vybudovat železnici z vlastních prostředků a veškerá snaha byla korunována úspěchem 19. prosince roku 1880, kdy na nové nástupiště Neutitschein Localbahn přijel první vlak,“ upřesnil Radek Polách, historik Muzea Novojičínska, a zároveň poznamenal: „Škoda jen toho, že se myšlenky o zavedení dráhy nechopili radní již ve třicátých letech devatenáctého století a přenechali celou záležitost s průchodem Severní dráhy Ferdinandovy blízkému Suchdolu nad Odrou, kde první vlak vyjel již v roce 1847.“

Ve městě nakonec vzniklo moderní nádraží a i v současnosti je neodmyslitelnou částí novojičínské architektury. Lokálka však vozí cestující právě jen do Suchdola, který se stal jedním z nejdůležitějších železničních uzlů v okrese.