„Jakmile se dozvíme, o jaké tři vozy je největší zájem, začneme vyrábět podvozek a hnací ústrojí. Pak teprve budeme schopni stanovit cenu, se kterou se vrátíme na trh, abychom zjistili, zda není příliš vysoká,“ uvedl před časem generální ředitel společnosti Tatra Donald Adams.

Lidé dostali na výběr z desítky unikátních modelů osobních vozů, které ve své historii vyjely z výrobních pásů kopřivnické továrny. Absolutně nejvíce se líbila aerodynamicky vyhlížející „šestsettrojka“. Získala skoro 47 tisíc hlasů. Bezmála devětatřicet tisíc hlasů si odnesla druhá Tatra 87, ke které neodmyslitelně patří cestovatelé Miroslav Zikmund a Jiří Hanzelka. Bronzovou příčku si pak vybojovala další legenda, a to vůz T 600 tatraplán.

Byť ještě zbývá sečíst zhruba dvacet tisíců hlasů z tatrováckého muzea, kde probíhalo paralelní hlasování, zdá se, že pořadí na prvních třech místech se příliš hýbat nebude. Deníku to potvrdil jak ředitel muzea Lumír Kaválek, tak i mediální zástupce společnosti Tatra Vladimír Bystrov. „Pořadí by se s zřejmě měnit nemělo,“ uvedl Bystrov. „Je nanejvýš pravděpodobné, že zvítězí Tatra 603. Hlasy od nás mohou spíše hýbat s druhým a třetím místem,“ prohlásil řiditel muzea tatrovek Lumír Kaválek.

Zdali se ale opravdu zmíněné tři vozy začnou vyrábět, je stále nejisté. Podle Donalda Adamse vede od hlasovacích lístků po výrobní linky dlouhá cesta. Jistou míru pochybností dávají najevo i nezávislí automobiloví odborníci.

„Nevím, zda to celé není jen mediální bublina, která má sloužit jedinému účelu, a to medializovat značku,“ spekuluje František Vahala z časopisu Auto 7. „Větší popularita by mohla pomoci nákladním automobilům, lidé si je ve světě přestanou plést například s indickou Tatou. Ale opravdu těžko říci, co se bude dít dál,“ uvedl.

Dohady panují i nad případnou cenou retro tatry. Donald Adams ji předběžně odhadl na 40 000 dolarů (cca 650 tisíc korun), neopomněl dodat, že jde o čistě soukromou spekulaci. Další předpovědi hovoří o diametrálně odlišných číslech. Cenu staví na úroveň luxusních zahraničních vozů, které se prodávají od tří milionů korun výše. (vj)