Od příštího roku mohl platit každý obyvatel Frenštátu pod Radhoštěm, který nemá nárok na úlevu, 630 korun jako roční poplatek za svoz a likvidaci odpadu. Takový návrh obecně závazné vyhlášky předložil na posledním jednání frenštátských zastupitelů finanční odbor frenštátské radnice.

„Ta cena je stanovená na základě kalkulace," poznamenal Jan Pítr z finančního odboru frenštátské radnice.

Zastupitel Jiří Unruh se nechal slyšet, že mu v návrhu vyhlášky chybí zmínka, jak poplatek snížit, a poté navrhl jeho snížení na 300 korun na osobu a rok. Starostka Zdeňka Leščišinová sdělila, že město už nějaké kroky ke snížení poplatku učinilo. „Jaký je aktuální stav?" obrátila se starostka na Zdeňka Bartoše, vedoucího odboru investic a správy nemovitého majetku. „Požádali jsme jednu firmu o výběrové řízení na svoz komunálního odpadu. Je to v přípravě. Měli bychom brzy dostat informace, jak to bude probíhat, a chtěli bychom to zvládnout do pololetí příštího roku," uvedl Zdeněk Bartoš a podotkl, že pokud bude vybrán ten, kdo bude odpad svážet, mohl by začít od 1 ledna 2016.

Zastupitele Čestmíra Mikesku zajímalo, jestli někdo za město jednal se svozovou firmou ALVE o možnosti snížení a zda byl ve firmě proveden nějaký audit. „O nějakém auditu z naší strany nevím, jednáme o úsporách. Loni jsme jednali, ale od té doby, co máme smlouvu, docházelo k nárůstu pohonných hmot, energií a zůstávali jsme na ceně, jaká je. To bylo z jejich strany vstřícné," řekl Zdeněk Bartoš. Starostka Leščišinová připomněla, že loni byl na zasedání zastupitelstva zástupce společnosti ALVE, který žádal navýšení ceny. „Firma pravidelně žádá, abychom platbu navýšili, a my to pravidelně odmítáme," doplnil Zdeňku Leščišinovou místostarosta Pavel Mička.

Na žádost Aloise Jaroše, kolik peněz loni město doplácelo, sdělila vedoucí finančního odboru Ivana Obšilová, že asi 330 tisíc korun.

Na to reagoval Jiří Unruh podle nějž by firma měla sama uvažovat, jak třeba lépe stanovit trasy svozu nebo jestli by někde nestačilo méně svozů a podobně. Alois Jaroš se přikláněl k výběrovému řízení na dodavatele svozové služby a dal protinávrh, aby poplatek byl 600 korun. „Myslím si, že cesta přesoutěžení je jediná možnost ke snížení ceny," podpořil variantu výběrového řízení zastupitel Karel Míček. „Až se dostaneme k rozpočtu a zjistíme, na co všechno nemáme," upozornil Karel Míček a doplnil, že snížení poplatku na 300 korun by znamenalo v rozpočtu o 3,5 milionů korun méně. Zastupitelé poté hlasovali o protinávrhu Aloise Jaroše a těsnou většinou jedenácti hlasů schválili, že poplatek bude stejný, tedy 600 korun.