Společnost Tatra se rozhodla začít znovu vyrábět dva až tři druhy tatrováckých modelů. Aby vedení společnosti poznalo, který automobil by mohl mít na trhu nejlepší odezvu, rozhodlo se dát možnost všem fanouškům starých „tatrovek“, aby sami určili z deseti vybraných vozů tři nejlepší a nejoblíbenější modely.

Nejprve mohli hlasovat jen návštěvníci kopřivnického muzea historických vozů, avšak zájem o výběr favoritů limitované edice byl tak velký, že server Aktuálně.cz zřídil speciální internetovou anketu, která na jejich stránkách běžela až do 30. srpna. Napětí poté ovládlo celou republiku. Počet přijatých hlasů se vyšplhal na neuvěřitelnéhoh čtvrt milionu. Lidé uzavírali sázky a netrpělivě očekávali výsledky.

Koncem minulého týdne padl konečný verdikt. Návštěvníci muzea i serveru Aktuálně.cz zvolili za nejlepší vozidlo Tatru T87. Na druhém místě se umístilo vozidlo T603 a těsně za ním model T57a.

„Počet zaslaných hlasů mě mile překvapil. Všem účastníkům ankety děkuji za vyslovený názor. Potvrdil se nám velký zájem, který vyvolala možnost obnovy limitované výroby osobních aut naší značky,“ uvedl Ronald Adams, generální ředitel společnosti Tatra.
Společnost nyní vypracuje studii, která se bude zabývat lukrativností jednotlivých vozidel z pohledu nákladů a snad ještě tento rok vybere partnera pro výrobu podvozků. „Věříme, že do konce roku budeme vědět, který model z vybrané trojice budeme vyrábět jako první,“ poznamenal Adams a dodal, že zájemci o retro vozidla se hlásí již nyní.

Vozidla budou mít sice fazónu minulého století, ale budou také splňovat veškeré podmínky kladené dnešní dobou na provoz automobilů. Zájem o vozidla projevilo dokonce i zahraničí.

Vítěz ankety, model T87, bojoval až do poslední chvíle s vozidlem T603 o první místo. Automobil, který procestoval společně s Jiřím Hanzelkou a Miroslavem Zikmundem skoro celý svět, obdržel od fanoušků více než sedmdesát dva tisíc hlasů. Jeho urputný sok, Tatra T603, oblíbený vůz řady politiků i sportovních jezdců, dosáhl v žebříčku hodnocení přes šedesát osm tisíc hlasů.

Aby pořadatelé ankety zajistili spravedlnost při zjišťování výsledků, zvolili metodu koeficientu. Cílem tohoto postupu bylo vyrovnání váhy hlasování pomocí internetu a v muzeu, kde počet hlasů tvořil zhruba čtvrtinu celkového množství. Počet hlasů pro vybrané modely byl násoben koeficientem 4 a tak byl zajištěn stejný podíl obou hlasování v konečném bodovém žebříčku.