Do stávajícího Technického muzea Tatry, které prezentuje několik desítek unikátních osobních i nákladních automobilů, zavítalo v loňském roce více než 81 tisíc návštěvníků. Díky tomu bylo muzeum vyhlášeno jako vůbec nejnavštěvovanější místo na Novojičínsku za rok 2015, přičemž v rámci krajského měřítka obsadilo krásnou osmou příčku nejvyhledávanějších cílů turistů. V příštích letech by se však mohlo ještě více zatraktivnit.

Jak jsme vás již dříve informovali, kopřivnická automobilka Tatra Trucks chce ve svém areálu, konkrétně v průmyslovém objektu bývalé slévárny, vybudovat nové muzeum Tatry s expozicí zaměřenou zejména na nákladní vozy. Vedení společnosti však nepočítá s tím, že by technické muzeum zaniklo, ba právě naopak. Jeho cílem je, aby se obě expozice vzájemně doplňovaly, čímž by nejen zvýšily atraktivitu města automobilů, ale také posílily tradici nejstarší automobilky ve střední Evropě.

„Podporujeme myšlenku, aby v Kopřivnici byla dvě muzea Tatry, každé se specifickým zaměřením," potvrdil René Matera, akcionář společnosti Tatra Trucks a majitel holdingu Promet Group.

Před nedávnem proto zástupci všech zúčastněných subjektů, kterými jsou podnik Tatra Trucks, Moravskoslezský kraj, Muzeum Novojičínska, město Kopřivnice a Národní technické muzeum, stvrdili svými podpisy takzvané Memorandum o spolupráci při ochraně a popularizaci technických památek a industriální historie Moravskoslezského regionu. To má za cíl celkově podpořit rozvoj turistického ruchu v kraji s bohatou průmyslovou historií, což by mělo mít také pozitivní dopad na podnikatele ve městě.

„Kopřivnice je hrdá na to, že je sídlem jedné z nejstarších světových automobilek. Muzejní expozice, které v zásadě mapují historii automobilizmu od konce devatenáctého století, dělá z našeho města atraktivní turistický cíl i v mezinárodním měřítku," nechal se slyšet kopřivnický starosta Miroslav Kopečný.

Důvodem, proč se automobilka do projektu nového muzea pustila, je fakt, že stávající technické muzeum již nepojme nové exponáty, jež by za zhlédnutí jistě stály.

TATROVÁCKÝCH VETERÁNŮ MAJÍ MNOHO

Jak uvedl ekonomický ředitel podniku Radek Strouhal, který se projektem od začátku zabývá, v loňském roce firma investovala například do odkoupení nemalé soukromé sbírky Jiřího Hlacha, čítající na třiašedesát vozidel, z nichž pětačtyřicet jsou právě tatrovky. Dalším cenným úlovkem je dakarský speciál z roku 1986, Tatra 815 6x6, který automobilka získala přibližně před měsícem od francouzského podnikatele, a to výměnou za novou Tatru Phoenix.

Realizace celého projektu je však závislá na podpoře ve formě dotace z Evropských fondů, o kterou již zažádal Moravskoslezský kraj. Zda potřebné finance získá, bude jasné na počátku příštího roku.