„Z celkového počtu vozů je celá čtvrtina těžká nákladní doprava,“ popsal situaci Jan Rýdl za Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) ČR, které nechalo úsek mezi přibližně 340. a 341. kilometrem do Ostravy uzavřít. Dopravu tu svedli do pásu na Olomouc v režimu 2+2, tedy dvou pruhů pro každý směr a s maximální povolenou rychlosti osmdesát kilometrů v hodině.

Týden předem se chystalo staveniště a samotná oprava mostního objektu začala od čtvrtka 11. dubna. „Most má délku šesti set padesáti metrů s tím, že nepracujeme jen na něm, ale i na předpolích mostní konstrukce,“ upřesnil Rýdl s tím, že zakázku v hodnotě 170 milionů korun ŘSD zadalo společnosti M-Silnice.

Ta si oproti harmonogramu pospíšila a o dva dny zkrátila frézování povrchu (živičných vrstev), nasadila dva kolové bagry, první dočišťuje a druhý se chystá na demolici říms mostu.

Dvě etapy oprav

„Bude se zde pracovat po dvou etapách a skutečně je ta rekonstrukce provést do hloubky, takže každá zabere pět měsíců,“ konstatoval Rýdl. V letošní stavební sezoně tak přišel na řadu pás na Ostravu, přes zimu nastane klid na údržbu a příští rok na jaře bude proveden stejný „cvik“ v opačném směru.

„A pokud bude zhotovitel tak rychlý, jako v prvních dvou dnech, tak skutečně můžeme být hotovi dříve,“ prohlásil zástupce ŘSD ČR, podle kterého je pět měsíců uzavírky nejkratší možná doba. „Nesoutěžili jsme výhradně jen na ekonomickou cenu – čili na tu potenciálně nejnižší – ale zároveň jsme při hodnocení nabídek dávali velký prostor právě možnosti zkrácení harmonogramu opravy. Projekt původně počítal s dobou o nejméně měsíc delší,“ uváděl Rýdl.

ŘSD ČR dále upozornilo, že cestou na Olomouc se musí počítat s pracemi na dalších dvou mostech (ty mají první etapu z loňska už za sebou). „Všechny tři se nacházejí ve čtyřicetikilometrovém úseku. Všechna staveniště od sebe budou oddělena a máme z minula – řekněme, že nalezený i ověřený – dopravní režim, aby nedocházelo k vytváření kolon. Řidiči ho respektují a zácpy se nedělají,“ podotýkal.