Kopřivnice byla jako obvykle prezentována v rámci turistické destinace Lašská brána Beskyd, kterou spolu s ní tvoří Štramberk, Příbor a Hukvaldy. „Mezi nejznámější symboly Lašské brány patří určitě kopřivnické technické muzeum, rozhledna na Bílé hoře, štramberská Trúba nebo třeba hukvaldský hrad a jeskyně Šipka,“ vyjmenovala tisková mluvčí Kopřivnice Lucie Petříčková. „Ze všech symbolů této lokality mohli návštěvníci vybrat ten nejvýznamnější,“ dodala Petříčková.

Také Nový Jičín se na veletrhu Regiontour rozhodl patřičně prezentovat. O stánek tohoto i dalších měst v rámci společné propagace Moravskoslezského kraje měli návštěvníci veletrhu v Brně velký zájem. „O Novém Jičíně jsem slyšel jako o městě klobouků. Vůbec jsem netušil, že tam zemřel generál Laudon, kterého znám z popěvku, jak jede přes vesnici,“ podivoval se Václav Chalupa, který do Brna zavítal z Českých Budějovic.

Novojičínskou expozici zde podpořil soubor lidových písní a tanců Javorník, který vystoupil také na hlavním veletržním pódiu. Nový Jičín se však na veletrhu Regiontour 2009 vytasil i s další novinkou. Návštěvníkům totiž představil zcela novou publikaci mapující památky, architekturu, osobnosti či zajímavosti města. „S letošní nabídkou jsme hodně spokojeni, snad se velký zájem projeví i v létě na návštěvnosti,“ doufal místostarosta Nového Jičína Miloš Lossmann.

Nový Jičín navštěvují turisté nejčastěji právě v období akcí kulturního léta a při zářijových městských slavnostech. Město každoročně odhaduje počet turistů na desítky tisíc a kromě tuzemských návštěvníků přijíždějí do Nového Jičína nejčastěji Poláci a Němci.