Zkušební jízdy elektrických lokomotiv prověřily, že jejich provozem není rušena rádiová komunikace mezi piloty a leteckými dispečery.

Pravidelný provoz patrových CityElefantů linky S2 na letiště začne 13. dubna. V budoucnu by měly po trati jezdit také soupravy RegioPanter.

„Výbor Regionální rady Moravskoslezského kraje schválil Českým drahám finanční podporu na nákup dvou elektrických jednotek RegioPanter. Ty by měly na trati jezdit od roku 2016," řekl náměstek hejtmana Moravskoslezského kraje Daniel Havlík.

První v ČR

„Letiště se stává součástí komplexní dopravní infrastruktury. Její rozvoj patří mezi priority kraje, a to zejména s ohledem na vazbu na průmyslovou zónu Mošnov. O tu se zajímá řada investorů, práci tu v budoucnu získají stovky lidí. Velká část z nich vlak k cestě do zaměstnání určitě ráda využije," míní moravskoslezský hejtman Miroslav Novák.

Moravskoslezský kraj se stal prvním regionem v Česku, který má mezinárodní letiště napojené na železnici. Jeho stavba za zhruba 553 milionů korun byla otevřena loni 16. prosince.

Za více než půl miliardy korun vznikl přestupní terminál v nové železniční stanici Mošnov Ostrava Airport, postavily se necelé tři kilometry elektrifikované trati ze Sedlnice na letiště a silniční nadjezd. 

Elektrické lokomotivy komunikaci letadel s dispečery neruší.