Radnice nyní připravuje výběrové řízení na firmu, která v místní části Bludovice vybuduje 600 metrů dlouhou odbočku na Straník. Náklady na realizaci stavby se odhadují na 9,2 milionu korun.

„Stávající cyklostezku chceme prodloužit tím, že přestavíme bývalou vojenskou vlečku, která byla spojnicí mezi železniční tratí a opravárenským podnikem. Práce by měly začít už letos v létě. Cyklisté se po bývalém železničním mostě bezpečně dostanou přes frekventovanou silnici I/57 a u areálu vojenského opravárenského závodu se napojí na Tropické údolí a dále mohou pokračovat k vodní nádrži Čerťák“,“ řekl starosta Nového Jičína Stanislav Kopecký.

Aby se mohla cyklostezka Koleje prodloužit, muselo město k viaduktu, jehož je vlastníkem, přikoupit za 1,7 milionu korun pozemky od ministerstva obrany. „To se podařilo vloni na podzim. Zároveň jsme nechali za 580 tisíc korun zpracovat projektovou dokumentaci. Na ni jsme získali dotaci ve výši 300 tisíc korun od Moravskoslezského kraje,“ uvedl místostarosta Václav Dobrozemský.

Nový úsek trasy pro cyklisty je navržen jako obousměrný, bude široký 2,5 metru a bude z asfaltobetonu. Úpravy se dočká i bývalý železniční most. Bude mít živičný povrch a bude ho lemovat nové zábradlí. „I v tomto případě chceme požádat Moravskoslezský kraj o finanční příspěvek,“ dodal Dobrozemský.

V budoucnu by se měla cyklostezka Koleje ještě prodloužit o dalších 400 metrů, a to směrem k centru města. Vloni radnice od Správy železnic odkoupila i areál bývalého Horního nádraží.

Cyklostezka Koleje vede v trase bývalé železniční trati z Nového Jičína do Hostašovic, kterou v roce 2009 zničila povodeň. Byla otevřena v září 2014, je dlouhá téměř 10 kilometrů a její vybudování stálo 25 milionů korun. 85 procent způsobilých nákladů uhradila dotace Evropské unie.