„Olomoucký kraj, místo toho, aby si vyřešil problém na svém území, to vyřešil relativně velice jednoduše a přesměroval dopravu přes jiný kraj, čímž se tak trochu střepal svých povinností,“ nastínil problematiku místostarosta Nového Jičína Milan Šturm. Podle něj k objížďce přes Nový Jičín přitom vůbec nemuselo dojít. „Lze opravovat mosty i jinými způsoby, než tak, že se přesměruje doprava přes úplně jinou komunikaci. Mohli například mosty opravovat průběžně po fázích nebo vybudovat provizorní most vedle toho opravovaného, jako tomu bylo nedávno na cestě na Fulnek,“ konstatoval nekompromisně místostarosta.

I přesto, že se Nový Jičín proti objížďce několikrát odvolával, k řešení, které by město uspokojilo, nedošlo. Veškerá kamionová doprava, která by za normálních okolností jezdila po komunikaci I/35, tak proudila centrem města.

Intenzivní zatížení jak komunikace, tak ovzduší potvrdilo také osmnáctidenní počítání vozidel, které v Novém Jičíně proběhlo na dvou místech. Kolem areálu bývalé tabačky tehdy denně projelo obousměrně přes devatenáct tisíc vozidel, u Tonaku pak přenosný radar zaznamenal o pět a půl tisíce automobilů méně.

Již po skončení rekonstrukce a navrácení dopravy do původních kolejí vyvolali zástupci města jednání na téma poničené komunikace v centru Nového Jičína. Veškeré závady, vzniklé po dobu trvání objízdné trasy, vedení města sepsalo a v dopise se žádostí o opravu škod odeslalo Ředitelství silnic a dálnic, které je majitelem komunikace I/35. Nebylo to však poslední iniciativa, kterou vedení města v tomto ohledu podniklo. „Budeme požadovat, aby byl celý průjezd Novým Jičínem opraven,“ uvedl místostarosta Šturm, který si je úspěchem jistý. „Ta cesta potřebuje opravit. Stačí trhlina, do které nateče voda. Pak to párkrát zamrzne a hned je v cestě díra,“ podotkl Šturm a dodal, že požadované opravy nevyjdou Ředitelství silnic a dálnic na více než čtyři miliony korun. „Kilometr této komunikace vyjde bez nějakého složitějšího zakládání zhruba na čtyři miliony korun. Od tabačky k Tonaku to je právě zhruba kilometr,“ vysvětlil starosta města Ivan Týle.

Současně s požadavky na opravu cesty ve městě řeší vedení i zákazy vjezdu pro kamiony v některých ulicích Nového Jičína. „Tam, kde by mohli kamiony v důsledku navigace přes gps, jet, aby si zkrátily cestu hodláme dát zákazy a omezení. Konkrétně je to ulice Bezručova, Suvorovova či Pod Skalkou,“ doplnil Šturm.