Zná to každý. Člověk potřebuje na úřadě vyřídit nějakou záležitost a už jen myšlenka na to v něm nevzbuzuje dvakrát radostný pocit. Když nakonec musí vyrazit, předem se vybaví nějakým časopisem nebo knihou, protože ví, že si s velkou pravděpodobností nějakou chvilku počká. Na odboru správních činností v Novém Jičíně, kde je možné si vyřídit pas či občanský průkaz, to bylo v nejhektičtějších dnech roku i několik hodin. To se má však nyní změnit, neboť město investovalo do rozšíření oddělení.

„Dosud byla na novojičínském odboru správních činností pouze dvě pracoviště s fotokabinkou a zařízením pro snímání otisků prstů, na kterých se přijímaly a vydávaly doklady," nastínila ještě nedávnou realitu mluvčí novojičínské radnice Marie Machková.

Na všechny se nedostalo

Součástí bylo také jedno pracoviště určené na výdej legitimací. „Tato kapacita byla hlavně v sezonních měsících nedostatečná. Čekací doba mnohdy trvala i tři hodiny a ne vždy byli obslouženi všichni žadatelé, i když jsme zůstávali v práci až do 19 hodin," řekla vedoucí odboru správních činností Zdenka Pechová. Na řadu tak přišlo uvolnění peněz z městské kasy na stavební úpravy a vybavení kanceláří nutnou technikou. Díky těmto krokům získají příchozí větší komfort a hlavně ušetří čas. Radnici vyšla opatření na půl milionu korun a v částce je už zahrnutý také dvouletý nájem technologického zařízení.

Odbor správních činností má v plánu v budoucnu spustit také nový elektronický objednávkový systém, čímž by se čekací lhůta klientů dokázala ještě více eliminovat. „Zatím si mohou lidé rezervovat termín pro vyřízení dokladů jen telefonicky, a to pouze ve čtvrtky," upřesnila na závěr mluvčí Marie Machková.