Ne všichni jsou o jednosměrce v ulicích zatím zcela přesvědčeni. „Například zjednosměrnění ulice Komenského nepovažuji za příliš šťastné řešení. V dopravní špičce by to mohlo dělat určité problémy. Je také otázkou, jak by se v jednosměrkách technicky prováděla zimní údržba, svoz popelnic a podobně. Záleží i na občanech, jak se k návrhu vyjádří,“ sdělil místostarosta města Vladimír Bárta. „Změnu dopravního režimu řešíme i s technickými službami města. Není to nelegální změna. Jízdní pruh v šířce tří metrů by byl zachován,“ doplnil Šturm.

Návrh studie změny dopravního režimu, kterou vypracovali pracovníci odboru obecního podnikání, veřejnost najde ve vestibulu radnice. „Studii jsme zpracovali na návrh rady města. Definitivně rozhodnout bez názorů občanů by však nebylo fér. Osobně nejsem pro zjednosměrnění ulice Komenského. Lidem se ztíží obsluha nemovitostí. Pokud by řidič narazil v jednosměrce na popeláře, může jednou ulicí projíždět i dvacet minut,“ uvažoval vedoucí odboru obecního podnikání Josef Rivec.

K záměru změny dopravního režimu se mají šanci vyjádřit občané do 14. srpna, například prostřednictvím ankety na webových stránkách města. Ke včerejšímu dni se k anketě vyjádřilo jen 37 lidí, se změnou zatím souhlasilo 22 občanů, 14 bylo proti. „Občané daných lokalit dostali minulý týden do poštovních schránek dotazníky s informacemi o dopravní změně. Náš odbor nyní čeká na vyjádření lidí a rady města,“ uvedl vedoucí odboru dopravy a silničního hospodářství Libor Macíček s tím, že v případě zjednosměrnění ulic by došlo ke změně způsobu parkování.

„Existují dvě varianty parkování, zabývající se podélným a šikmým stáním. Počítá se i s parkovacím kotoučem,“ nastínil Macíček. Například na ulici Hoblíkova by byl jednosměrný provoz ve směru od ulice Sokolovské po Komenskou s podélným stáním po pravé straně ve směru jízdy. Prvních dvanáct míst v režimu parkovacího kotouče na dobu maximálně jedné hodiny, ostatní místa s možností vyhrazení fyzickým a právnickým osobám v této lokalitě bydlícím, nebo se sídlem firmy. Z jednosměrněná ulice Žižkova by nabízela podélné parkování po obou stranách a posledních deset míst, rovněž po obou stranách, by řešil opět parkovací kotouč. Na ulici Msgr. Šrámka by šoféři parkovali vpravo ve směru od ulice Nábřežní po Sokolovskou. Případně zjednosměrněná ulice Komenského by byla bez vyznačeného stání.