Zastupitelé Nového Jičína se již jednou vyjádřili proti neobnovení provozu na zmíněné železnici. Poté, co se ale okolní obce Hostašovice, Hodslavice a Mořkov vyjádřili pro neobnovení tratě, deklaroval i Nový Jičín, že se přikloní k tomuto názoru. Zejména, když se naskýtá možnost, že Správa železniční dopravní cesty převede pozemky na kraj a ten by je dal k využití obcím. Na místě železnice, která vznikla před sto deseti lety, by totiž mohla vzniknout cyklostezka.
Vzhledem ke stanovisku dotčených obcí, totiž kraj na dalším provozování trati nemá zájem a liknavě se k případné rekonstrukci staví i Správa železniční dopravní cesty. „Zdá se nám to neefektivní, investovat téměř sto milionů korun na obnovu té trati,“ uvedl Pavel Halla, mluvčí Správy železniční dopravní cesty a dodal, že náklady na opravu by činily mezi osmdesáti až devadesáti miliony korun. Zároveň poukázal na slabou vytíženost trati a poznamenal, že organizace tak již začala činit procedurální kroky k zastavení provozu. A to i přesto, že se začaly objevovat některé hlasy, které byly proti rušení a vyčítaly hlavně společnosti České dráhy, že nic pro to, aby byla trať využívanější, neudělala.
Definitivní rozhodnutí měli učinit právě zastupitelé Nového Jičína. Předpokladem bylo, že revokují své dřívější rozhodnutí a zvednou ruce pro neobnovení provozu na trati. Jenže vystoupil radní Petr Orel (ZS), jenž požadoval stažení bodu z programu a nakonec toho také dosáhl. „Krátce před zasedáním jsem se dozvěděl informaci, o níž jsem vůbec neměl tušení a asi o ní nevěděli ani ostatní. Jde o to, že vláda již vyčlenila peníze na opravu této trati, a to v požadované výši. Docela mě to zarazilo,“ uvedl pro Deník své pohnutky Orel, který se rovněž domnívá, že se České dráhy příliš nesnažily o to, aby trať byla využívanější. „V každém případě chci znát další informace. Do té doby nemohu rozhodnout,“ dodal Orel.
V usnesení vlády č. 1056 z 26 srpna 2009 stojí, že vláda schvaluje posílení výdajů kapitoly Ministerstva dopravy v roce 2009 o částku ve výši 1 419 074 tis. Kč a v roce 2010 o částku ve výši 530 000 tis. Kč účelově určenou na úhradu nákladů škod způsobených povodněmi v červnu a červenci 2009 na dopravní infrastruktuře v majetku státu formou dotace pro Státní fond dopravní infrastruktury. Na serveru dopravni.net autor Miroslav Vyka doplňuje, že v indikativním seznamu nákladů nechybí ani položka přímo určena na opravu tratě číslo 326, kde je vyčleněno přesně 82,246 milionu korun na její opravu.
Zastupitelé Nového Jičína tak budou o problematice trati znovu jednat na prosincovém zasedání.