„U reklamací se lidé mohou setkat s různými případy. Často se ptají, jak je možné, že jim prodejci nechtějí uznat právo odstoupit od smlouvy při třetí stejné vadě výrobku. Obdobně hodně dotazů směřuje k odmítnutí spotřebitele, který požaduje výměnu výrobku v prvních šesti měsících záruční doby nebo zamítnutí reklamace bez oprávněného důvodu,“ upřesnila koordinátorka SOS v Ostravě Marcela Reichelová.

Podle ní jsou spotřebitelé na severovýchodě republiky nejčastěji nespokojeni s výrobky pro domácnost a hobby, obuví a elektronikou. „Lidé také hodně reklamují oděvy, auto-moto, kočárky a mobilní telefony. Dá se říci, že jde většinou o technické výrobky, které nás dnes a denně stále více obklopují a jejichž kvalita je mnohdy pochybná,“ upřesnila Reichelová.

V oblasti služeb podle ní patří v našem kraji pomyslné prvenství v žebříčku nespokojenosti spotřebitelů finančním a telekomunikační službám.
„Od dubna loňského roku začal v naší republice fungovat systém mimosoudního řešení sporů. Ne všichni spotřebitelé však o něm vědí. Jde o systém, který v prvních fázích zdarma a za poměrně krátkou dobu umožňuje vyřešit spotřebitelský problém. Lidem v naší poradně často vysvětlujeme, jak a zda lze tento institut využít při řešení jejich sporu. Systém je určitě velkým krokem vpřed, na mimosoudním řešení se ale musejí shodnout obě strany sporu,“ doplnila Reichelová.