O záměru Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) informoval poprvé vedení města redaktor Deníku.

„Vzhledem k velkému dopravnímu zatížení silnice I/57 přes město Nový Jičín došlo k narušení svrchních vrstev povrchu, což vedlo ke vzniku deformací a poruch asfaltu. Tyto poruchy vykazují všechny kruhové objezdy ve městě,“ vysvětlila tehdy Deníku důvody stavebních zásahů Nina Ledvinová, tisková mluvčí ŘSD. Dopravu na mezinárodním tahu a v jeho přilehlých ulicích koriguje v Novém Jičíně pět rondelů a opravy se mají týkat všech.

Nečekaná informace spustila na radnici řetězec jednání se snahou stavební práce odsunout na příští rok. V polovině června se proto starosta města Jaroslav Dvořák společně s vedoucím odboru dopravy zúčastnili jednání na Správě a údržbě silnic Nový Jičín k připravované opravě kruhových objezdů, která by si vyžádala úplnou uzavírku komunikace. „Na jednání město na základě své argumentace a nesouhlasného stanoviska získalo předběžný příslib, že se realizace záměru odloží na příští rok,“ sdělila Marie Machová, mluvčí novojičínské radnice. Na konci července bylo rozhodnuto. „Nyní už má město definitivní stanovisko, že se rekonstrukce letos realizovat nebude, neboť Ředitelství silnic a dálnic ČR nepodalo na odbor dopravy a chytrého regionu Krajského úřadu Moravskoslezského kraje v Ostravě žádost o povolení uzavírky kruhových objezdů do požadovaného termínu 30. srpna 2018,“ vysvětlila Machková.

Již za současné situace je průjezd Novým Jičínem, zejména v dopravních špičkách, ve znamení kolon. Uzavření tahu tak přinese motoristům pořádné komplikace. Cestáři nyní opravují stejnou silnici v jen o několik kilometrů vzdáleném Šenově u Nového Jičína, kde dopravu na několik měsíců řídí semafory. Další opravy i uzavírky jsou i v jiných částech města a jeho okolí, opravy okružních křižovatek v centru by přinesly v současné době v Novém Jičíně obrovské dopravní komplikace.

Speciální vozidlo Tatra Phoenix Euro 6.
Tatry Phoenix se uplatňují i v kamenolomech