Hustá mlha se tvoří nejčastěji zrána, a pak také v podvečer. „K tomu, aby řidič dobře viděl i za těchto podmínek, výborně poslouží přední mlhová světla. Ta, zajišťují krátký ale široký světelný paprsek, který pomáhá prosvítit mlhu, a osvětluje tak prostor přímo před vozidlem a pomáhá řidiči lépe se orientovat podle značení na vozovce,“ sdělil novojičínský okresní policejní mluvčí Zbyněk Tomšík, jenž zároveň upozornil, že mlhovky jsou určené do počasí, kdy není vidět na krok z důvodu mlhy a hrozí tak případná kolize s jiným vozidlem nebo účastníkem silničního provozu. „Nepatří do počasí, kdy je vidět do velké vzdálenosti, když je jen tma nebo lehká inverze,“ doplnil Tomšík s tím, že přední mlhová světla může řidič používat také při silném sněžení nebo prudkém dešti. Za těchto podmínek a mlhy pak vždy musí použít zadní mlhová světla.

Asi nejdůležitější je pro jízdu v mlze předvídavost. „Vždy se rozhodně vyplatí pomalejší jízda, a to nejen v mlze, ale za každého nepříznivého počasí. Motoristé se pak mohou, v některých případech, vyhnout i nepříjemným kolizím, poznamenal Tomšík.

Pokud se již řidič stane účastníkem dopravní nehody, měl by neprodleně zastavit vozidlo na bezpečném místě, vypnout zapalování a zapnout varovná světla. Poté by si měl obléci si bezpečnostní vestu a umístit varovné trojúhelníky do odpovídající vzdálenosti, což je 100 metrů za vozidlem na silnici pro motorová vozidla a dálnici, případně 50 metrů za vozidlem na ostatních silnicích.

Řidič by měl v prvé řadě zjistit, zda se při nehodě někdo nezranil, a pokud ano, měl by přivolat lékařskou pomoc, případně sám se pokusit o první pomoc. V případě, že hrozí bezprostřední ohrožení z důvodu úniku hořlavých látek a podobně, měl by vyzvat ostatní účastníky, aby se přesunuli do bezpečné vzdálenosti stejně tak by měl zajistit přesun zraněných na bezpečné místo.

„V případě, že se jedná o nehodu se zraněním nebo smrtí osoby, nebo s poškozením vozidla, v hodnotě vyšší než je padesát tisíc korun, musí řidič vyrozumět policii, uvést jméno a příjmení, co nejpřesněji popsat místo, kde k nehodě došlo, zda byl někdo zraněn nebo zda se lidé nemohou dostat ven z vozidel, zda existuje ohrožení požárem nebo ekologická škoda, zda vozidla blokují další provoz a do jaké míry,“ vypočetl další zásady Tomšík a dodal, že v žádném případě by řidič ani další účastníci nehody neměli po nehodě pít alkohol.