Na nepříznivé počasí doplatila především ptačí mláďata, která neměla ještě dobře vyvinuté opeření. „Snadno promoknou a zůstanou na zemi, kde jen obtížně osýchají,“ přiznal vedoucí stanice Petr Orel. Vyhráno v dešti nemají i dospělí jedinci, jenž velmi těžce shánějí potravu pro svá mláďata.
Jakmile se nad naším územím 19. června zatáhla mračna, příjem zvířat do stanice se více než zdvojnásobil. „V první dekádě června jsme jich přijali čtyřicet osm, ve druhé padesát jedna a ve třetí to bylo sto dvanáct. Celkem se do stanice tedy dostalo dvě stě jedenáct zvířat,“ rozvedl Orel s tím, že již tradičně bylo nejvíce poštolek obecných, a to přes sedmdesát. V souvislosti s povodní zaznamenali ve Stanici pro záchranu živočichů v Bartošovicích pouze jeden příjem, ovšem, o to vzácnější. Dva dny po bleskové záplavě byl na jedné ze zaplavených zahrad u Nového Jičína nalezen exotický had – korálovec. Tento pestře zbarvený užovkovitý had, volně žijící na americkém kontinentu, není jedovatý a je velice populární mezi chovateli hadů.
V červnu nešlo o jedinou zajímavost v Bartošovicích, kuriozitou byl příjem mladé bílé sojky. Podrobnosti sdělil vedoucí stanice: „Byla nalezená ve společnosti dalších mláďat a dospělých ptáků. Měla sice čistě bílé peří, ale modré oči. Nejednalo se tedy o klasického albína, ale spíše o vadu, nazývanou leucismus.“ Tato genetická porucha má za následek výskyt pigmentu pouze v duhovce a kůži, ne však v srsti zvířete. „Sojka měla od počátku problémy s koordinací pohybu v otevřeném prostoru a celkové chování nebylo normální. Mohlo to souviset s tím, že takto zbarvení živočichové mívají ještě další – i vnitřní, zdravotní defekty,“ doplnil Petr Orel.
Přelom jara a léta znamená pro stanici neustávající proud zvířat, především ptáků, kteří poprvé opustí hnízdo. Velmi často končí jejich první letecké pokusy na zemi a začíná tak kritické ptačí období. Stávají se lehkou kořistí lišek, kun, dravých ptáků, koček či psů. Také člověk jim start do života neulehčuje. Kapacita bartošovické záchranné stanice se rychle plní, což znamená náročnost jak pracovní, tak finanční. „Jedeme od rána do večera, včetně sobot, nedělí a svátků,“ uzavřel vedoucí stanice.