Na situaci na přejezdu, který se nachází na samotném konci Frenštátu pod Radhoštěm na trati ve směru od města na Veřovice, upozornil na nedávném zasedání frenštátského zastupitelstva jeho člen Jiří Raška. „Už jsem to urgoval několikrát. Zkuste jet přes ten přejezd od Vlčiny. Oni tam předělávali budku na semafory z jedné strany na druhou a dnes, když se sjíždí od Vlčiny, je ta budka přímo ve výhledu. Navíc je tam hrb, který vznikl, když dělali podloží pod koleje,“ uvedl Raška.

Podle něj je riziko, že se zejména návštěvníci města, kteří situaci neznají a vyjedou se podívat například na chátrající areál Vlčiny, mohou dostat do potíží. Ta světla někdy blbnou, a ten motoráček není pořádně vidět,“ nastínil Raška.

Rady policistů i instruktorů autoškoly, že se má řidič rozhlédnout i na železničním přejezdu, který je zabezpečen světelnou signalizací, jsou v případě zmíněného přejezdu k ničemu. Trať se ve směru od Frenštátu pod Radhoštěm zatáčí doleva, a tak při pohledu vlevo řidič vidí asi jen na patnáct metrů, další výhled mu překryje budka s kopečkem. O moc lepší to není ani při pohledu doprava, kde pořádnému výhledu brání vzrostlé stromy.

Situace je opravdu vážná

S Raškovým tvrzením souhlasil i starosta Frenštátu pod Radhoštěm Stanislav Hrabovský. „Nedávno, asi před třemi týdny, jsem tam jel, a ta signalizace nebyla v provozu. Ona může občas zazlobit. I když svítí. Naprosto souhlasím s tím, že tam není vidět,“ řekl Hrabovský.

Vedoucí stavebního úřadu ve Frenštátě pod Radhoštěm Marie Chromčáková sdělila, že již v době přemístění zmíněné budky prověřovala na drážním správním úřadu, o co se jedná. „To nespadá do kompetence stavebního úřadu. Bylo mi řečeno, že akce byla řádně povolena drážním správním úřadem. Že jsou tam vypočteny rozhledové poměry, které nebrání projíždění přes přejezd, a je tam zabezpečovací zařízení. Takže to splňuje podmínky, které mají dodržet,“ upřesnila Chromčáková a dodala, že původní malou stanici na ovládání zabezpečovacího zařízení na přejezdu nahradilo nové, mnohem větší, které navíc investor přemístil na levou stranu. „Bylo mi řečeno, že je to modernější, a v takovém rozsahu proto, aby se dalo opravit zevnitř. Technik se do něj musí vejít,“ vysvětlila Chromčáková.

Výhled na přejezdu musí být větší

Raška se ale s jejím sdělením nespokojil. „Je to asi půl roku, kdy v televizi ukazovali tragédie na přejezdech, které byly přehledné. Expert na přejezdy, u nichž je signalizace, tvrdil, že na nechráněném přejezdu musí být výhled až kolem sto třiceti metrů,“ upozornil Raška a dodal, že už byl několikrát svědkem, že když projel vlak, bílé světlo několik minut neblikalo.

Nějakou jiskřičku naděje na změnu vykřesal Zdeněk Bartoš, vedoucí odboru správy obecního majetku a investic. „Asi před měsícem nás navštívili pracovníci Českých drah a sdělili, že chystají opravu tohoto železničního přejezdu. Trať prý nevyhovuje ani jim, že je nějak nakloněná. Takže si myslím, že při té rekonstrukci by se něco mohlo udělat,“ poznamenal Bartoš.

Zástupci Správy železniční dopravní cesty slíbili k problematice vyjádření, avšak z technických důvodů se je redakci nepodařilo do uzávěrky získat. Přineseme jej, jakmile bude k dispozici.