Bylo po sedmé hodině ranní, když vysoký jeřáb přemístil první z pěti dílů nové Benátské lávky a položil ho na připravenou konstrukci. Podobně poté položil zbývající díly, z nichž vznikl základ lávky dlouhé 36 metrů, široké dva a půl metrů o váze 91 tun.

„Bude to vypadat jako jeden velký kámen položený přes vodu,“ sdělil na místě jeden z architektů Marek Blank a dodal, že použitý ultra vysokohodnotný beton bude připomínat kámen nebo mramor.

„Ten ultra vysokohodnotný beton má velmi vynikající mechanické vlastnosti, zejména má vysokou pevnost v tahu a tlaku a má velkou trvanlivost. Nemusí se používat krycí vrstvy,“ doplnil spolupracovník, architekt Petr Tej.

Důvod, proč je most skládán z pěti kusů, je podle Petra Teje zejména ekonomický. „Je to kvůli přepravě. Díky přesnosti materiálu budou mezi jednotlivými kusy jen milimetrové spáry, takže to ve výsledku působí jako jeden kus,“ poznamenal Petr Tej s tím, že díky materiálu mohli most naprojektovat tak, že splnili požadavek Povodí Odry zvednout spodní hranu mostu o 70 centimetrů výše než byla u původní konstrukce mostu.
Ultra vysokohodnotný beton je speciální beton obsahující ocelové drátky hrubé 0,1 milimetru a asi centimetr dlouhé.

„Od normálně používaného betonu se liší zásadně. Už třeba jen tím, že pevnost se blíží oceli. Struktura je téměř nenasákavá a časem nemůže dojít k degeneraci toho materiálu,“ prozradil Jan Marek, technolog firmy KŠ Prefa, která betonové kusy vyrobila.

„Je je to největší lávka, kterou jsme doposud dělali jedná se asi o pětačtyřicet až padesát kubíků materiálu. Nedokážeme předpovídat, jak se to bude chovat v zimě. Ale nemělo by to dělat nic. Pokud by se na tom měla vytvářet kluzká plocha, kdykoliv se to může upravit nějakou vrstvou,“ dodal Jan Marek.

„Je to první lávka tohoto druhu v České republice,“ uzavřel Marek Blank s tím, že termín dokončení je stanoven na 2. listopadu.

K výměně Benátské lávky přistoupilo město Příbor po prohlídce předešlé lávky v roce 2012. „Na základě technického posouzení lávky bylo zjištěno, že jsou špatná ložiska uložení, špatná zrezivělá konstrukce a rozpadající se betonová konstrukce podpěr na březích lávky,“ řekl pro místní LTV Příbor starosta Příbora Bohuslav Majer.

Cesta přes Benátskou lávku je nejkratší spojnicí mezi východní částí Příbora a centrem města.