Uskutečnila se zde jedna z mnohých akcí, kterou zdejší školní zařízení pořádá, v rámci mezinárodního projektu Nesedávej panenko v koutě aneb Týden pro inkluzi. Jejím hlavním cílem je poukázat na různorodost ve školách, hledat způsoby překračování překážek v učení a podpořit myšlenku začlenění žáků s různým typem znevýhodění do klasických základních a středních škol.

Příborská škola spojila Týden pro inkluzi s mezinárodním Dnem stromů. „Na škole se věnujeme enviromentálním aktivitám, podníkáme nejrůznější ekologické akce, proto jsme si vybrali Den stromů. Byl vypsán grant pro moravské ekoškoly a my jsme byli vybráni mezi třemi, jež ho dostali,“ sdělila ředitelka školy Vlasta Geryková a dodala, že finanční podpora byla v hodnotě třicet tři tisíc korun. Nově vysazená flóra by měla areál školní zahrady nejen zkrášlit, ale také by zde žáci časem měli relaxovat. Stromy a keře jsou jen prvním článkem v celém projektu, na jehož konci by měly být na stromech ptačí budky, či lavičky na chvíle odpočinku.

Aby akce Týden pro inkluzi v příborské škole dosáhla hlavní myšlenky, propojení různých škol do společné spolupráce, sázení stromů se zúčastnili také žáci jiných škol. „Velkou měrou spolupracují na celém projektu studenti Masarykova gymnázia v Příboře a žáci základní školy Komenského 68 z Nového Jičína. Děti se vzájemně poznávají, zjišťují společnými prožitky, že mají více společného, než odlišného,“ poznamenala ředitelka Geryková.

Pří sázení stromů a keřů byly děti rozděleni do skupinek, jež byly tvořeny z žáků a studentů ze všech přítomných škol. Pro ty starost o strom jeho zasazením neskončila, ba naopak, teprve začala. Všichni, kteří dřevinu sadili, se stali zároveň patrony. Tudíž se musí o něho starat a bude-li například ovocný strom plodit ovoce, musí ho také očesat.

Všichni doufají, že práce všech ve školním areálu nebude znehodnocena vandaly, s kterými mají na zdejším veřejném hřišti již neblahé zkušenosti. Ač počasí bylo při sázení naladěno na nepřívětivé podzimní tóny, všech dvanáct stromů a keřů bylo zdárně zasazeno.