„Nyní již nemůžu napsat, že se jedná o bezprecedentní rozhodnutí soudu, ale dovolím si napsat, že šílenství pokračuje. Je smutné, že se historie po tak krátké době opakuje a náš soudní systém se neumí poučit z důsledků svého rozhodnutí. Opět nás čeká administrativní a právní peklo, věřím však, že se jej podaří překonat, tak jako se daří překonávat i v předchozím případu,“ zareagoval náměstek primátora Jakub Míček (ANO 2011), který má obchvat v gesci.

Místu, kde se sbíhají výpadovky na Český Těšín a Příbor a dvě další velké ulice, by měl obchvat velmi ulehčit.
Kvůli Dětem Země trpí děti v centru Frýdku. Nejrušnější křižovatka dělá problémy

Důvodem znepravomocnění stavebního povolení je totiž podle rozsudku opět nedostatečné odůvodnění Krajské hygienické stanice v Ostravě, konkrétně proč nezapracovala do svého stanoviska připomínku sdružení Dětí Země ke způsobu měření hlučnosti po zahájení provozu na obchvatu. V pořadí druhé znepravomocněné stavební povolení se týká úseku mezi Chlebovicemi a ulicí Frýdlantskou.

Stavba první části obchvatu má nyní dál pokračovat, a to do nařízení konzervačních prací ministerstvem dopravy, stejně jako tomu bylo u prvního případu znepravomocnění stavebního povolení v rámci II. etapy.

„U druhé části obchvatu je rozhodnutí o nařízení nezbytných úprav již vydáno a čeká se na to, až bude pravomocné – což by mohlo být již dnes, a to vzdáním se práva na odvolání ŘSD, SMFM, obce Dobrá a obce Staré Město,“ dodal náměstek primátora Jakub Míček.

Výstavba dálničního obchvatu, 24. února 2022 ve Frýdku-Místku.
Čeká řidiče v Beskydech dopravní peklo? Nejvíce se řeší obchvat Frýdku-Místku

Obě etapy obchvatu mají celkem 8,5 km. Na jedné straně se má obchvat napojit na dálnici D48 ve směru na Český Těšín a Polsko a na druhé straně na dálnice D56 od Ostravy a D48 od Příbora. Po spuštění se má významně ulevit dopravou přetíženému městu.