Střet dvou osobních automobilů na křižovatce silnic I/57 a I/58, tedy silnic ve směrech od Opavy a Bílovce, opět připomněl, že se Fulnek kdysi snažil dosáhnout toho, aby se z klasické křižovatky stala okružní.

„Když jsem o té nehodě četla, tak mi samotné blesklo hlavou, že by nebylo od věci se Ředitelství silnic a dálnic České republiky zeptat na současný stav," uvedla starostka Fulneku Radka Krištofová a doplnila, že když se otevřel přiváděč k dálnici, už se na přeměně křižovatky přestalo pracovat. „Dá se předpokládat, že ze strany ředitelství silnic a dálnic už by asi nebyl zájem o to, to financovat. Minulé vedení města Fulnek už se tomu asi nevěnovalo," poznamenala Radka Krištofová.

Starostka Fulneku poté pro Novojičínský deník dodala, že příležitostně, až bude jednat s někým z Ředitelství silnic a dálnic ČR nebo ze Správy silnic Moravskoslezského kraje, se na problematiku křižovatky ve Fulneku zeptá. „Tady je ten problém, že řidiči, kteří jedou od Opavy, jedou celou dobu po silnici první třídy a na jedničce málokdy řidič ztrácí přednost v jízdě, tady se křížily dvě jedničky. A ti řidiči si asi označení nevšimli," řekla Radka Krištofová. „Možná kdyby správa silnic na to mohla získat nějakou dotaci, tak by stálo za to tu dokumentaci oprášit," doplnila.

Syndrom dlouhé jízdy po hlavní

To, že v mnoha případech dopravních nehod na této křižovatce se projeví odborníky nazývaný syndrom dlouhé jízdy po hlavní silnici, uvedl již kdysi bývalý starosta Fulneku Josef Dubec. „Řidič může jet například už od Bruntálu, jede desítky kilometrů po hlavní silnici. Až ve Fulneku jej čeká značka Stůj, dej přednost v jízdě. Obdobná situace je ve směru od Nového Jičína, přes který může přijíždět řidič až od Valašského Meziříčí. Řidiči změnu přednosti v jízdě často nepostřehnou," sdělil tenkrát Josef Dubec, za nějž město začalo iniciativně „bojovat" o změnu křižovatky na rondel. Zejména poté, co tam počátkem roku zemřela spolujezdkyně ve favoritu, kterému nedal přednost v jízdě rozjetý kamion.

V roce 2009 už to vypadalo dokonce, že se brzy začne stavět. Ostravské pracoviště Ředitelství silnic a dálnic totiž nechalo udělat projektové dokumentace. „Teď už je to jen záležitost financí. Město Fulnek má, stejně jako v předešlých letech, v rozpočtu pro letošní rok opět vyčleněnou částku dvě stě tisíc korun na přeložku sítí, které vlastní město a které leží v prostoru křižovatky. Jsme už ve stadiu stavebního povolení, takže z toho mám opravdu velikou radost, neboť po tolika neštěstích, která se tam stala, by ten kruhový objezd byl skutečně opodstatněný," řekl tenkrát pod Novojičínský deník fulnecký místostarosta Jaroslav Štekbauer.