Jen chvilku poté, co kopřivnický polygon v areálu podniku Tatra opustily poslední vozy účastnící se dnes již tradiční akce Tunig show, rozběhly se na nepřehledné křižovatce v Lubině, místní části města Kopřivnice, přípravné práce na stavbu kruhového objezdu. Rondel, který má v tomto místě především zpřehlednit dopravu a zamezit dopravním kolizím, jež zde byly docela časté, by měl být dokončen během měsíce srpna.

„O výstavbě kruhového objezdu v Lubině u motorestu Jehlan se začalo uvažovat na základě stížností místních obyvatel, kteří opakovaně upozorňovali na nebezpečnost stávající křižovatky, v jejíž bezprostřední blízkosti se nachází základní škola,“ uvedla kopřivnická tisková mluvčí Lucie Petříčková. Již v roce 2005 se proto začala zpracovávat studie a o dva roky později nechala radnice vypracovat projekt. „A protože město nemůže samo provádět výstavbu na státní silnici, byla zahájena intenzivní jednání s Ředitelstvím silnic a dálnic ČR. To je hlavním investorem nejen stavby rondelu, ale také obchvatu I/58, na němž se lubinská křižovatka nachází,“ doplnila Petříčková.

Stavba je naplánována na čtyři měsíce a rozdělena do tří etap. Ta první zahrnuje stavební práce v úseku od hostince U Horáků až po autobusové zastávky ve směrech Frenštát a Větřkovice a přinese s sebou řadu dopravních omezení a zákazů. „Při první etapě bude uzavřen jízdní pruh směrem na Příbor,“ přiblížil průběh začátku prací tiskový mluvčí novojičínských policistů Petr Gřes. Kromě této skutečnosti bude doprava v blízkosti křižovatky svedena do jednoho jízdního pruhu a provoz ve směru na Kopřivnici, Příbor a Frenštát pod Radhoštěm bude řízen semafory. „Větev na Větřkovice tak bude pro osobní i nákladní dopravu zcela uzavřena.“

„Kromě autobusů, pro které se nakonec podařilo sjednat výjimku, budou muset řidiči využít vyznačené objízdné trasy přes Hájov, Sklenov či Mniší,“ doplnila Petříčková.

Zhruba v polovině června, tedy v době, kdy má skončit první etapa, budou následovat práce na druhé půlce stejného úseku, které by měly trvat zhruba jeden měsíc. Téměř bez omezení provozu pak bude až etapa třetí, takzvaná dokončovací. „Ve třetí etapě již provoz na daném úseku nebude řízen semafory, protože okružní křižovatka bude v základním provedení vystavěna a budou zde probíhat pouze dokončovací práce. Provoz bude proto omezen jen dopravním značením, omezujícím rychlost vozidel,“ uvedl Gřes a vzápětí dodal: „Nicméně po celou dobu výstavby bude na této křižovatce zakázán výjezd vozidel na silnici III/4824 směr Větřkovice. Vjezd zde bude povolen jen vozidlům Slumeka s.r.o., vozidlům stavby a autobusům.“

Vznik okružní křižovatky v Lubině je součástí stavby obchvatu města Příbora a je hrazen z operačního programu Doprava. „Samotné město Kopřivnice zaplatilo 1,5 milionu korun za veškeré projekční práce a potřebné majetkoprávní úkony,“ doplnila Petříčková a na závěr dodala: „Další částku pak bude muset ještě vynaložit na vybudování chodníků a osvětlení.“