Spíše než městem klobouků, stal se Nový Jičín městem „kruháčů“. V současné době jich je na zdejších silnicích osm, z toho pět mine řidič během cesty z Valašského Meziříčí na Ostravu. Tyto stavby prospěly i bezpečnosti, především světelná křižovatka u obchodního domu „Meinl“ byla častým svědkem vážných dopravních nehod. V dnešní době je už téměř každé větší křižovatka ve městě řešena rondelem a podle všeho nejde o konečný stav.

Již delší dobu se nejvíce mluví o stavbě kruhového objezdu v centru Nového Jičína u Čedoku, kde dochází ke křížení silnic K nemocnici a Gen. Hlaďo. Majitelé okolních nemovitostí však z tohoto nápadu nejsou příliš nadšení, a tak je zatím realizace stavby v nedohlednu. Fakt, že se v tak malém městě nachází tak vysoký počet rondelů, zaujal například architekta Ivo Domoráka, který pracoval na úpravách venkovních ploch na novojičínském sídlišti Máj. Originálním způsobem zde vyřešil protínání chodníků: navrhl „kruháče“ pro pěší. „Je to takový malý fórek. Máme hodně kruhových objezdů na silnicích, tak jsem tady vytvořil paralelu a zrušil jsem tu linii dlouhých sídlištních chodníků,“ řekl před nedávnem architekt.

Také v Kopřivnici se čím dál více křižovatek mění z klasických na kruhové. Jen dočasný měl být původně rondel na hlavním tahu z centra do Lubiny, kde se rok stavěl jiný kruhový objezd. Radnice se však rozhodla, že je toto řešení optimální, a vybudovala zde rondel na stálo. Pozitiva jsou podle mluvčí města Lucie Petříčkové jasná: větší bezpečnost, plynulost dopravy a zpřehlednění do té doby nebezpečného úseku.

Ve městech si většina z nás na rondely zvykla, ale na vesnicích jde stále o výjimečný úkaz. Přesto se i na Novojičínsku může jedna z obcí okružní křižovatkou pochlubit. Je jí Jeseník nad Odrou, kde je stavba krátce před dokončením.